El número 2 de l’exministre va prometre a les gasistes rebaixes en la fiscalitat

L’exsecretari d’Estat fins i tot demanava a les companyies ajuda per redactar les normes

El número 2 de l’exministre va prometre a les gasistes rebaixes en la fiscalitat
1
Es llegeix en minuts
Ángeles Vázquez
Ángeles Vázquez

Periodista

Especialista en Tribunals i Justícia

ver +
Cristina Gallardo
Cristina Gallardo

Redactora de Tribunals

Especialista en Tribunals / Nacional

Ubicada/t a Espanya

ver +
J. G. Albalat
J. G. Albalat

Redactor

Especialista en judicials

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Va ser contractar Equipo Económico i les empreses de gasos industrials imputades en el cas Montoro van veure com el seu horitzó s’aclaria. Es van reunir amb el ministre d’Hisenda, Cristóbal Montoro, des de l’Agència Tributària se’ls va demanar informació sobre les instal·lacions que es veurien beneficiades per la reforma de l’impost especial a l’electricitat i fins i tot el secretari d’Estat es va comprometre a veure "la manera d’incloure els gasos industrials en la llei", segons consta en un dels correus del sumari del cas Montoro, al qual ha tingut accés El Periódico.

El 21 d’abril del 2014, el director d’Operacions de Carburos Metálicos, José Luis Méndez, va remetre un correu electrònic al director general de la companyia, el també imputat Francesco Maione, i altres càrrecs, en el qual donava compte de la segona reunió que havia mantingut en el Ministeri d’Hisenda, després d’haver-ho fet uns dies abans amb el mateix Montoro. En aquesta ocasió els seus interlocutors havien sigut el llavors secretari d’Estat d’Hisenda, Miguel Ferre, i el director de gabinet del secretari d’Estat d’Hisenda, José María Buenaventura.

Notícies relacionades

Relat optimista

El seu relat de l’empresari és optimista. La Guàrdia Civil en un informe el reprodueix així: "El secretari d’Estat hauria mostrat interès a incloure el sector gasístic en la bonificació de l’impost elèctric, i fins i tot els hauria sol·licitat ajuda amb la redacció de la modificació de la llei, indicant com el secretari d’Estat els havia comentat directament que els ‘agrairien’ la seva ‘ajuda quant a la redacció de la modificació de la llei, o sigui a la redacció del BOE’".