EL PP
El PSOE situa Feijóo darrere de l’operació Camps contra Mazón
Pedro Sánchez busca pescar al riu revolt del PPCV i posa el focus a València en la seva confrontació amb Génova: «La presència de Mazón és un insult a les víctimes i els valencians no poden comptar amb Feijóo»

Un PPCV dividit com a escenari per facilitar un relleu de Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat i els populars. Un PPCV amb revoltes internes com a mostra de la debilitat del carrer Génova, que no ha volgut intervenir internament. Aquesta és la composició d’escenari que s’ha fet la direcció del PSOE, des de Madrid, després de l’anunci de la candidatura de Francisco Camps a liderar el PPCV, formalitzada aquest dimecres. «La incompetència de Feijóo com a líder del seu partit no coneix límits. Després de mesos sense demostrar la gosadia necessària per demanar-li a Carlos Mazón que se’n vagi a casa seva, Feijóo recorre ara el ressuscitat Paco Camps per intentar esborrar Mazón del mapa», ha assenyalat el carrer Ferraz en un argumentari distribuït pel partit per als seus càrrecs.
«Poques maniobres polítiques tan desesperades s’han vist en aquest país. Feijóo, incapaç de fer valer la seva autoritat, llançant-se en braços de l’ànima perquè faci el que ell no ha sigut capaç de fer: posar Mazón a casa seva, o als jutjats», afegeix el partit el text.
Els socialistes insisteixen en la ferida del PP, amb aquest 80% de població que, segons diversos sondejos, creuen que Mazón hauria de marxar després de la dana. «La presència de Mazón al capdavant del País Valencià és insuportable. És un insult a les víctimes i un menyspreu a tots els valencians i valencianes que cada pocs dies surten per milers als carrers per demanar la seva dimissió i unes eleccions a la Comunitat». En aquest context, la direcció del PSOE eleva el problema a nacional: «Els valencians i valencianes tenen una cosa clara: no poden comptar amb Feijóo».
Notícies relacionades«Una vegada més demanem la dimissió de Carlos Mazón i la convocatòria immediata d’eleccions. Si Feijóo i Mazón estan tan segurs de com ha sigut de brillant la seva gestió, i per això van rebre aquest últim entre aplaudiments i abraçades al Congrés nacional del PP, que deixin parlar els valencians i valencianes a les urnes. Si a Feijóo li queda una mica de dignitat política, sobretot després de la catàstrofe personal en el ple del Congrés d’ahir, hauria de fer fora Mazón sense llançar-se als braços de Paco Camps», conclouen.
El PSOE pren la paraula
El moviment del PSOE, que és qui ha posat Camps en el focus en lloc del PSPV, evidencia que en aquest moment de conflictes, València s’ha convertit en peça essencial de l’estratègia de resistència de Pedro Sánchez. Amb cada vegada més protagonisme en la direcció federal després de l’ascens de Rebeca Torró com a número 3 del partit (la delegada del Govern Pilar Bernabé, és la quatre), l’agenda valenciana després de la dana es consolida en l’estratègia de confrontació dels socialistes. I la revolta interna de Paco Camps promet alimentar aquest discurs.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos