La Coca-Cola de Feijóo

El president del PP l’encerta a l’intuir que cada dia més espanyols no volen que governi Vox, però tampoc que ho faci Sánchez.

La Coca-Cola de Feijóo
2
Es llegeix en minuts
Albert Sáez
Albert Sáez

Director d'EL PERIÓDICO

ver +

Diumenge Feijóo va ser Feijóo en estat pur. Cultivada la seva pròpia èpica de la resistència després de guanyar les eleccions, però no el Govern, ha sabut aprofitar el momentum de l’informe de l’UCO sobre Cerdán per guanyar el control total del partit i alinear fins i tot Isabel Díaz Ayuso, que, en el tancament del congrés, va poder constatar que a la militància del PP li agraden més els seus tuits que els seus discursos, ja que en més d’una ocasió les seves pauses discursives no van ser correspostes amb aplaudiments. Per contra, Alberto Núñez Feijóo va acumular un crescendo en un discurs travat en què sobre les cendres del sanchisme pretén presentar un Govern per a tots els espanyols. El renovat líder del PP ha trobat en Cerdán, i sobretot, en els comentaris puters del clan del Peugeot, les bases per entrar en una aventura que amb les enquestes d’avui sembla poc menys que impossible: governar en solitari.

Notícies relacionades

Segons els experts en màrqueting, una empresa és invencible quan treu al mercat un producte que es converteix en una categoria. El cas més exitós de la història és la Coca-Cola. N’hi ha de més recents. Tots hem trucat a un Uber o hem demanat un Glovo. A Catalunya, per exemple, molta gent, quan diu que ha llegit a La Vanguardia una cosa que li ha interessat, diu simplement que ho ha llegit al diari. Això ens sap greu a la competència, però permet una ductilitat editorial a prova de dues guerres mundials. Feijóo s’ha inventat un producte electoral que aspira a convertir-se en categoria. L’encerta quan intueix que cada dia hi ha més espanyols que no volen que governi Vox però que ara, vist això, tampoc estan disposats que continuï fent-ho Sánchez a qualsevol preu i sense que se li puguin demanar explicacions de quasi res. Ni Vox, ni Sánchez: Feijóo. Aquesta sembla la nova categoria per no tornar a caure una altra vegada en mans de la polarització, com li va passar el 2023. Per a això, va demanar als seus que no es deixin portar per les enquestes i que no posin cordons sanitaris a ningú que no sigui Bildu. És a dir, ni Vox, ni el PSOE ni els nacionalistes si actuen dins de la llei, com va suggerir Xavier García Albiol.

De vegades, les empreses fracassen en el seu afany de crear un producte que sigui categoria. El Minitel francès va arribar massa aviat i qui es va anotar l’èxit va ser Google uns anys després. Feijóo està convençut que el moment és ara. I el seu partit li ha donat el plàcet. Ja veurem què diuen ara els que viuen de la polarització des de la dreta, perquè són tants o més que els que ho fan des de l’esquerra, començant per Sánchez. Ja veurem si la crida a tornar a l’ordre de Díaz Ayuso arrossega també les seves terminals mediàtiques i empresarials. Només així Feijóo triomfarà com la Coca-Cola i el seu espai polític li permetrà governar com vol: en solitari. No té menys importància que el públic es posés dret quan va dir que, en matèria d’immigració, Espanya ha de ser un país acollidor, però no ingenu. És a dir, complex. Ni Vox, ni un PSOE podemitzat.

Temes:

Govern PSOE Vox