Sector bancari
Illa aplaudeix que el Govern espanyol endureixi l’opa al Banc Sabadell: «La gestió discreta ha donat fruits»

El Govern de la Generalitat respira aquest dimarts una mica més alleujat després de conèixer les condicions que ha posat el Govern espanyol a l’opa del BBVA sobre el Banc Sabadell. Caldrà veure si l’enduriment dels requisits fa descarrilar o no l’operació, però ara per ara el president Salvador Illa ja ha sortit a aplaudir la resposta que ha donat la Moncloa, que considera que «anteposa l’interès general», i ha tret pit que les seves gestions «rigoroses, dialogants i discretes han donat els seus fruits». El cap de l’Executiu ha explicitat sempre el seu rebuig de l’opa i no ha amagat que miraria d’influir sobre el Consell de Ministres per portar l’aigua al seu molí.
La primera reacció del president ha arribat via un missatge a X en ple dia festiu de Sant Joan a Catalunya. En aquest missatge celebra la decisió del Govern de prohibir la fusió dels dos bancs durant untermini de tres anys prorrogables a cincamb uns criteris que, segons Illa, garanteixen la competència «equilibrada» i els drets dels treballadors, els clients i les empreses. «S’ha actuat amb respecte transparent i escrupolós a les regles i els temps», assegura, sabent que el BBVA es reserva la carta d’acudir a la justícia al·legant una vulneració de la llei de la competència.
Notícies relacionadesTenint en compte que en les últimes setmanes l’oposició li ha retret que no fes prou per frenar l’opa, Illa ha aprofitat la resposta per defensar la intervenció que ha tingut el Govern perquè l’executiu de Pedro Sánchez hagi apostat per la via de complicar l’operació. «Cal un sistema bancari arrelat al territori i adaptat a les necessitats de les famílies i empreses amb una oferta justa», ha defensat. Fonts governamentals admetien, davant la decisió imminent del Consell de Ministres, que no es tractava d’una decisió senzilla en un context europeu favorable a les fusions bancàries. Tot i així, el 7 de maig el president va defensar obertament davant el Cercle d’Economia que preferia que no tirés endavant.
S’ha actuat amb respecte transparent i escrupolós a les regles i els temps
President de la Generalitat
El Govern del PSC ha fet bandera d’haver retornat a Catalunya l’«estabilitat» en termes polítics i econòmics, a més d’haver-se penjat la medalla de la tornada de la seu social del Banc Sabadell i de la Fundació La Caixa i Criteria, així que la fusió buscada pel BBVA suposaria un torpede a la línia argumental de l’Executiu capitanejat per Illa.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Política Catalunya Salvador Illa Govern Banc Sabadell BBVA Bancs Govern Fusió BBVA - Banc Sabadell
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ASSUMPTES PROPIS Vicenç Fisas, analista de conflictes i processos de pau: "La por de Rússia és fabricada"
- FICAR LA POTA La Kiss Cam i el judici final
- Una Alemanya heroica resisteix i jugarà contra Espanya
- MotoGP Márquez torna a guanyar ambel mateix truc de Tailàndia
- ESCALADA Alberto Ginés frega el cel amb una plata a la Copa Mundial