EXDIPUTAT
Cerdán demana al Congrés una indemnització de 19.000 €
Santos Cerdán va sol·licitar ahir al Congrés la seva indemnització com a exdiputat, que ascendirà a al voltant de 19.400 euros bruts pels sis anys en què ha mantingut l’escó. L’exsecretari d’Organització del PSOE va acudir al registre de la Cambra baixa per tramitar la seva indemnització després de renunciar a l’acta de diputat.
El PP registrarà un escrit dirigit a la presidenta del Congrés, Francina Armengol, perquè paralitzi el pagament sol·licitat el mateix dia en què s’ha formalitzat la seva imputació per corrupció. Els populars afirmen que "la ciutadania no entendria que, després de cobrar comissions per contractes públics, sortissin més diners de tots els espanyols rumb al compte corrent" del que va ser secretari d’Organització del PSOE.
La quantia de la indemnització per cessament, la concessió del qual competeix a la Mesa del Congrés, és l’equivalent a una mensualitat de l’assignació constitucional per cada any de mandat parlamentari, amb un límit de 24 mensualitats. En el cas de Cerdán li correspondrien sis mesos d’indemnització pels sis anys de diputat, des del 21 de maig del 2019. L’assignació constitucional de diputat ras està fixada en 3.236,32 euros bruts al mes, i es cobra mes a mes, per la qual cosa la quantitat total puja gairebé fins als 20.000 euros bruts..
- El model territorial Hisenda activa el procés per aprovar el nou finançament
- Commemoració El mil·lenari del Parlament citarà premis Nobel per parlar de la pau
- Els comptes catalans Junts prepara una bateria d’esmenes als pressupostos
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, en directe, última hora del conflicte
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora de la situació a l’Orient Mitjà
