Cerdán entrega l’acta i deixa de ser aforat
Quatre dies després que anunciés la seva intenció de dimitir de tots els seus càrrecs al PSOE i deixar el seu escó de diputat, l’exsecretari d’Organització socialista Santos Cerdán va registrar al Congrés la seva renúncia a l’acta de diputat. Un pas que rebaixa el nerviosisme viscut en els últims dies al PSOE, on temien que Cerdán es retractés de les seves paraules i seguís com a parlamentari, com va fer José Luis Ábalos per mantenir l’aforament que comporta l’escó davant la justícia.
Finalment, va ser a prop del migdia d’ahir quan Cerdán va fer aquest pas, i va perdre així l’aforament que comporta l’acta de diputat, tot i que aquesta pèrdua no es va fer efectiva fins a la tarda quan la Mesa del Congrés va acceptar la renúncia. Divendres, justament, el magistrat del Tribunal Suprem Leopoldo Puente, que instrueix el cas Koldo, va acordar tenir com a personat en la seva investigació Cerdán i el va citar per declarar voluntàriament com a imputat en presumptes delictes d’organització criminal i suborn en relació amb la trama que investiga també l’exministre socialista José Luis Ábalos. Cerdán va assegurar que hi acudiria de manera voluntària.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- 1.500 inscripcions disponibles El Sindicat Manter organitza la Segona Cursa Antiracista de Barcelona: serà el 13 de juny i recorrerà Montjuïc
- Debat al ple Catalunya eliminarà impostos als ramaders afectats per crisis sanitàries i que no puguin treure els animals de la granja
- Descarbonització Port de Barcelona adjudica la futura hidrogenera a SympH2ony, que invertirà 20 milions d’euros
- Música Sergio Dalma, Joan Dausà, Sopa de Cabra, Rosario i Luz Casal actuaran a Manresa en Camins, un nou festival d’estiu
- Des del 19 de març El Govern ja ha concedit el grau de dependència extrema de la llei ELA a 74 persones a Catalunya
