El Prat es desmarca del sí a l’ampliació de l’aeroport

"És un projecte molt debatut, però sobretot molt necessari per al futur de l’economia de Barcelona", afirma Collboni

El Prat es desmarca del sí a l’ampliació de l’aeroport
2
Es llegeix en minuts
À. REBOLLO / G. SANTOS / J. CUTRONA

"Tinc més preguntes que respostes. És una informació, un projecte o una idea que en cap cas està consensuada amb el territori". Així es va expressar ahir l’alcaldessa del Prat de Llobregat, Alba Bou (En Comú Podem) sobre la proposta d’ampliació de l’aeroport del Prat.

"Han estat dos anys fent aquests estudis per proposar-nos el mateix projecte que fa quatre anys amb la diferència que no només afecta un espai natural sinó que n’afecta dos. No sabem com serà la relació del nostre territori amb el nostre litoral, amb els nostres espais naturals, amb els espais agrícoles que sabem que han costat molts anys preservar i defensar", va insistir Bou, que espera poder definir millor l’estratègia de l’Ajuntament respecte a la proposta d’ampliació en les pròximes setmanes, quan hagin tingut temps d’estudiar el projecte.

"No mira al futur"

"El president ha parlat de la Catalunya del futur i jo crec que puc estar d’acord que necessitem una Catalunya més competitiva, però creiem que aquesta proposta no mira al futur", va remarcar poc abans d’insistir en la seva posició inequívoca en contra de la proposta d’ampliació.

En el mateix sentit, el portaveu dels Comuns, David Cid, va confirmar que la formació prepara una "estratègia de confrontació" per aturar el projecte amb la mirada posada en Europa. En una entrevista amb l’ACN, el diputat va remarcar que és "pràcticament impossible" que la UE avali aquesta ampliació pel seu impacte ambiental. És per això que considera que la "clau" serà "guanyar la partida a Europa".

Per la seva banda, l’alcalde de Castelldefels, Manu Reyes (PP), va dir que preveu posicionar-se d’una manera més clara després de la reunió amb la conselleria de Territori que els diferents líders municipals del territori tenen previst mantenir avui. Tot i així, va recordar que la posició històrica de Castelldefels sempre ha sigut contrària a qualsevol mesura que es prengui amb relació a l’aeroport "que afecti la qualitat de vida dels veïns". "Castelldefels és la ciutat que pateix el major nombre de sobrevols, l’impacte acústic i de contaminació mediambiental més gran, i estarem molt a l’expectativa", va assegurar. Per la seva banda, l’alcaldessa de Gavà, Gemma Badia (PSC), va celebrar la proposta del Govern, amb la qual assegura que "tots guanyen", una resposta en sintonia amb l’alcaldessa de Viladecans, Olga Morales (PSC).

Notícies relacionades

"Llargament reivindicat"

"És un projecte llargament reivindicat, molt debatut, però sobretot molt necessari per al futur de l’economia de Barcelona". Així es va pronunciar l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni des del consistori, junt amb la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, i l’enginyer en cap de Barcelona, Oriol Altisench. Collboni va assegurar que "més i millor connectivitat" amb Àsia i els EUA, amb vols directes, "serà font de més oportunitats per als barcelonins" i permetrà mantenir la "posició competitiva" de l’economia de Barcelona. "És important que la nostra economia estigui més i més ben connectada. No volem que tingui escales ni a Madrid ni a Frankfurt", va insistir Collboni, que tot i que no va entrar a valorar els detalls de la proposta, sí que va dir que respecta la voluntat del dictamen del Comitè Assessor d’Infraestructures de l’Ajuntament.