L’aeroport de BCN podrà reforçar la seva posició estratègica al sud d’Europa
L’ampliació permetrà al Prat sobrepassar sense problemes els 55 milions de passatgers anuals, límit ja superat l’any passat, i ampliar les seves capacitats

Un avión sobrevuela la laguna de la Ricarda antes de tomar tierra en el aeropuerto de Barcelona-El Prat. /
L’acord aconseguit entre la Generalitat, el Govern i Aena permetrà augmentar les capacitats de l’Aeroport de Barcelona-el Prat per acostar-lo a algunes de les instal·lacions amb més capacitat de transport de passatgers d’Europa. Amb les noves actuacions, s’estima que l’Aeroport de Barcelona-el Prat podrà sobrepassar sense problemes el límit actual dels 55 milions de passatgers anuals, ja superat el 2024, ampliarà les seves capacitats per poder operar fins a 90 vols per hora, cosa que el convertirà en una porta d’entrada clau entre Europa, Amèrica i Àsia, i reforçarà la seva posició estratègica al sud d’Europa.
Un dels grans objectius de l’ampliació és aconseguir que la instal·lació tingui capacitat per transportar fins a 70 milions de passatgers cada any, cosa que acostaria aquesta infraestructura a xifres similars a les registrades a escala europea.
Per fer-se una idea de l’augment de la capacitat del Prat, cal esmentar que l’aeroport amb més volum de passatgers d’Europa és el de Londres Heathrow, que amb quatre terminals i dues pistes l’any 2024 va tenir la capacitat de transportar 83,9 milions de passatgers.
El segueix l’aeroport d’Istanbul, amb una terminal massiva i diverses pistes, que va transportar fins a 80 milions de passatgers l’exercici passat. París, amb tres terminals i quatre pistes, va transportar fins a 70,3 milions de passatgers. Un altre dels grans aeroports europeus, Amsterdam Schiphol, va tenir l’any passat una capacitat de 66,8 milions de passatgers. Madrid-Barajas, amb quatre terminals i quatre pistes, va tenir una capacitat de 66,1 milions de passatgers. Amb la nova ampliació, el següent aeroport per capacitat de passatgers ara seria el de Barcelona, que amb una tercera pista ampliada, aquest any ja superarà els 55 milions i s’acostarà a les xifres de la capital d’Espanya.
En relació amb els aeroports internacionals, el Prat encara està lluny d’acostar-se a les xifres de les grans infraestructures mundials. L’aeroport d’Atlanta, el més gran del món, va transportar el 2024 fins a 93,7 milions de passatgers. També es pot esmentar la capacitat de l’aeroport de Dallas, que al passat exercici va atendre fins a 73 milions de passatgers, o els de Denver i de Chicago, que van rondar els 70 milions de passatgers. Una de les grans infraestructures d’Àsia, el Dubai International, va arribar a transportar fins a 66 milions de passatgers.
Més rutes intercontinentals
Aena va assenyalar que amb l’ampliació de l’aeroport, creixerà la capacitat del Prat d’acollir més vols i rutes intercontinentals. Entre les noves rutes que s’inclouran a Àsia es troben destinacions com Tòquio, Delhi, Guangzhou, Xi’an, Chengdu i Chongqing. En el cas d’Amèrica del Nord, les noves rutes que s’inclouran són Houston, Denver, Orlando, Charlotte, Phoenix, Austin, Detroit, Vancouver o Guadalajara. En el cas de Sud-amèrica hi haurà noves rutes a Lima, Cali, Guayaquil, Rio de Janeiro o Montevideo.
La Generalitat de Catalunya també contempla un pla de desestacionalització que implica destinacions com Hong Kong i San Francisco, Chicago, Dallas, Toronto o Calgary. I es reforçarà la capacitat en places com Shanghai, Los Angeles, Boston, Mèxic, Buenos Aires o Sao Paulo.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, va afirmar que l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona que va aprovar la Generalitat, després d’acordar-ho amb el Govern i amb Aena, és una "condició sine qua non" per a la prosperitat de Catalunya, per connectar-la i per aconseguir, amb la màxima ambició, recuperar el lideratge a Espanya i a Europa, textualment. "Prenem la decisió de tenir una Catalunya connectada, que amb la màxima ambició vol recuperar el seu lideratge a Espanya i a Europa. Una decisió que demostra que és compatible ampliar i modernitzar l’aeroport i fer-ho amb les màximes exigències ambientals", va manifestar ahir al Palau de la Generalitat, durant una compareixença després de reunir-se amb la Comissió tècnica per a l’ampliació de l’aeroport català.
Per la seva banda, la portaveu del Govern, Pilar Alegría, va compartir també ahir la "satisfacció" de l’Executiu després de conèixer-se l’acord entre el Ministeri de Transports, la Generalitat de Catalunya i Aena per ampliar l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, un projecte que va considerar "indispensable". Al ser preguntada per aquest fet durant la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Alegría va incidir que l’ampliació de l’aeroport català és una cosa "indispensable" per al progrés de "Catalunya i, per descomptat, també d’Espanya".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- Mobilitat Unes obres al metro de Barcelona tallaran la L4 i la L11 durant tot juliol i agost
- Nits de cine El plaer de disfrutar d’una pel·li a l’aire lliure
- Patrimoni Patum, el ritme únic de la festa de Berga
- Ruta amb bicicleta Un itinerari que uneix el Ripollès i la Garrotxa
- CATA MAYOR Coratge a la nova Mesa del Chef
- Microcosmos per a caminants Els millors locals d’un dels millors carrers del món