El fiscal Grinda denuncia que la trama de Díez mira d’influir en el cas 3%
L’exmilitant socialista afirma haver rebut un centenar d’amenaces de mort després de la seva compareixença de dimecres

El fiscal Anticorrupció José Grinda es considera "pertorbat i inquietat", en els termes que preveu la llei per poder sol·licitar empara al Consell Fiscal, en relació amb les investigacions que ha desenvolupat en tres causes que es mantenen obertes a l’Audiència Nacional. Una és la que analitza una milionària desviació de fons per part de Javier Pérez Dolset, l’amo de la tecnològica Zed que diu ser víctima de les clavegueres de l’Estat i que participa amb l’exregidora socialista Leire Díez a la recerca d’informació compromesa de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil.
Però Grinda no només veu un intent de desestabilitzar-lo en les seves indagacions entorn de Pérez Dolset, també considera que les maniobres de la fins fa tres dies militant del PSOE intenten atacar la seva imparcialitat en dos assumptes més: el cas 3%, pel suposat finançament il·legal de Convergència i també pel que ha acabat amb el processament de la societat asturiana Duro Felguera, el seu expresident Juan Carlos Torres i els exviceministres veneçolans Nervis Villalobos i Javier Alvarado per presumptes suborns.
Per la seva banda, Díez va presentar ahir una denúncia davant la Policia Nacional com a víctima d’un centenar d’amenaces de mort. Aquestes amenaces li han anat arribant al mòbil al llarg de les 24 hores següents a la seva sonada compareixença pública en un hotel de Madrid, que va acabar amb un abrupte enfrontament amb el comissionista de la trama Koldo, Víctor de Aldama.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema 'Sirat', d'Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscar 2026
- «Genocidi» a Gaza El Govern aprovarà dimarts el decret d’embargament a Israel després de resoldre els esculls a duanes
- El piromusical dels Estopa
- Vida i llegat de Durruti en òpera rock