La crisi habitacional
Un programa especial gestionarà els 665 solars per a vivenda pública
La Generalitat habilitarà en el pla, amb una durada de tres anys, la contractació de 31 persones per als tres anys vinents
La portavoz del Govern, Sílvia Paneque, en rueda de prensa. /
El Consell Executiu va aprovar ahir la creació d’un programa temporal per gestionar i promoure la reserva pública de solars que hauran d’acollir vivenda pública. Aquest programa, bàsicament, habilita la contractació de 31 persones.
En els últims mesos, 226 municipis catalans han posat a disposició de la Generalitat un total de 665 solars en els quals, segons el mateix Govern, es poden començar a construir 21.000 pisos de manera immediata. Ho va anunciare l president Illa en l’última reunió del Cercle d’Economia. Del que es tracta ara, doncs, és de gestionar aquests solars –i tots els permisos que porten– de la manera més àgil possible.
Notícies relacionadesAquestes 31 persones s’incorporaran a l’Incasòl i a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. Entre les seves funcions hi haurà la de fer un seguiment d’aquests solars, assignar responsables a cada un i mantenir una interlocució directa amb els ajuntaments. Després hauran de gestionar tota la documentació per començar amb els tràmits de licitació de les promocions de vivenda pública. Després dels successius anuncis que Illa ha fet en matèria de vivenda, el repte ara és agilitzar la construcció.
La portaveu del Govern, Sílvia Paneque, va defensar la necessitat de "reforçar equips". "El volum de treball requeria reforçar l’Incasòl i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya", va al·legar. A més, la Generalitat continuarà buscant solars, ja que la promesa formulada al seu dia per Illa va ser la creació de 50.000 vivendes en sis anys.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
