El Senat aprovarà aquesta setmana una comissió d’investigació

El primer partit de l’oposició se servirà de la seva majoria contra l’"ocultisme" del Govern

El Senat aprovarà aquesta setmana una comissió d’investigació

Fernando Sánchez - Europa Press

2
Es llegeix en minuts
Miguel Ángel Rodríguez

Al PP se li acaba la paciència. A punt que es compleixin tres setmanes des que la península Ibèrica es va quedar sense electricitat, els populars trepitgen l’accelerador al Senat per aclarir les causes de l’apagada. Sense atendre les constants al·lusions del Govern a la necessitat de donar temps als experts per analitzar els milions de dades que els han fet arribar les energètiques, el PP aprovarà aquesta setmana una comissió d’investigació davant l’"ocultisme, l’opacitat i les mentides" del PSOE, indiquen fonts populars.

El 29 d’abril, poques hores després que totes les llars d’Espanya tornessin a tenir llum, el PP ja va amenaçar amb la creació d’una comissió a les Corts Generals que garantís la "independència i imparcialitat" de les investigacions sobre el que va passar. Ara els conservadors, fent ús de la seva majoria absoluta a la Cambra alta, faran aquest pas. La líder del PP al Senat, Alicia García, comunicarà avui a la resta de portaveus parlamentaris la inclusió del debat sobre la creació de la comissió en el ple d’aquesta setmana.

"Per a això els espanyols ens van donar una majoria forta al Senat, per superar tots els obstacles que el sanchisme posa a la veritat, la transparència i la rendició de comptes", assegura García en declaracions facilitades pel partit. La dirigent popular ha recalcat que després de tres setmanes encara no se saben les causes que van portar la península Ibèrica a ¡l zero energètic. De moment, la ministra de Transició Ecològica, Sara Aagesen, només ha revelat que les grans pèrdues de producció d’electricitat que van precedir l’apagada es van localitzar a Granada, Sevilla i Badajoz.

Rèplica al Congrés

Notícies relacionades

La comissió que posarà en marxa el PP i que se sumarà a les que ja estan en funcionament sobre el cas Koldo, la gestió de la dana i la imparcialitat del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS), tindrà la seva rèplica en el Congrés. PSOE i Sumar van registrar la setmana passada un text per crear una comissió d’investigació, tot i que la seva posada en marxa no serà immediata. A més, García considera que els socialistes només intentaran "boicotejar" les indagacions que realitzi la Cambra baixa i justifica així la necessitat d’accelerar en el Senat.

Més enllà de la comissió, el PP mirarà d’assetjar Aagesen durant la seva compareixença en el ple per donar compte dels avanços que està realitzant el comitè d’anàlisi que dirigeix el seu ministeri. No obstant, des de l’Executiu fa temps que asseguren que les conclusions trigaran a conèixer-se i han establert una forquilla d’entre tres i sis mesos. Els conservadors també exigiran a la vicepresidenta tercera que encarregui una investigació independent, una mesura que ja van reclamar la setmana passada al Congrés.