Una missió de la UE analitzarà la crisi de la vivenda a Barcelona

Els eurodiputats es reuniran amb càrrecs nacionals, locals i autonòmics, a banda d’agents socials i associacions

Edificació de l’Hospitalet. | MANU MITRU

Edificació de l’Hospitalet. | MANU MITRU

1
Es llegeix en minuts
Quim Bertomeu
Quim Bertomeu

Periodista

Especialista en política catalana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Parlament Europeu prepara un informe sobre la crisi de la vivenda que el portarà a cinc ciutats del continent, i una de les escollides ha sigut Barcelona. De fet, serà la primera del recorregut, que també inclou les ciutats de Viena, Varsòvia, Milà i París. Entre el dilluns 26 de maig i el dimecres 28, una expedició d’eurodiputats arribaran per entrevistar-se amb les autoritats i els principals actors econòmics i socials relacionats amb el tema de l’habitatge.

Està prevista una reunió dels europarlamentaris amb la ministra d’habitatge, Isabel Rodríguez; el conseller de la Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch; la consellera de Territori i Habitatge, Sílvia Paneque; l’alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, i la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet.

Notícies relacionades

El Parlament Europeu compta amb un comitè especial que periòdicament organitza aquesta mena d’expedicions per abordar determinades problemàtiques. La seva última visita va ser per investigar sobre el programa espia Pegasus. En aquest cas, l’encàrrec ha sigut trobar solucions a la "crisi de la vivenda a la Unió Europea".

Els eurodiputats es veuran també amb l’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, amb els sindicats UGT i CCOO i amb la patronal Foment del Treball. A més, mantindran trobades amb entitats relacionades amb el tema d’una manera o d’una altra, com la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), el Cercle d’Economia, Càritas i l’Associació de Promotors i Constructors (APCE), entre d’altres.

Temes:

Barcelona UGT CCOO