El consell de Red Eléctrica no inclou enginyers industrials

La majoria dels consellers de la companyia són advocats i economistes

El consell de Red Eléctrica no inclou enginyers industrials
2
Es llegeix en minuts
Rosa María Sánchez

Cinc advocats i advocades, quatre economistes, dues persones llicenciades en Ciències Físiques i una enginyera de Camins, Canals i Ports. Aquests són els perfils dels 12 prestigiosos professionals que integren el consell d’administració de Red Eléctrica (l’empresa que gestiona el sistema elèctric espanyol) i de la seva matriu, Redeia. Cap de les persones que administren la companyia de la qual s’esperen explicacions després de la històrica apagada elèctrica del 28 d’abril, procedeix de l’enginyeria industrial. Aquesta sí que és, no obstant, la formació dominant entre els que formen part de l’equip directiu de Red Eléctrica.

Àmbit d’empresarials

La major part de les persones que formen part del consell d’administració de Red Eléctrica provenen del món de l’advocacia. És el cas de la seva presidenta, Beatriz Corredor, que és llicenciada en Dret per la Universitat Autònoma de Madrid i pertany al Cos de Registradors de la Propietat i Mercantils d’Espanya. Des de febrer del 2020, Corredor és presidenta de Redeia, el principal accionista del qual és la societat estatal SEPI, amb un 20% del capital.

També és llicenciada en Dret la doctora Elisenda Malaret. Els membres del consell Marcos Vaquer Caballería, José María Abad Hernández i Guadalupe de la Mata Muñoz, a més de llicenciats en Dret, també ho són en Ciències Econòmiques i Empresarials. Aquests quatre formen part del grup de set consellers independents de Redeia.

Al grup de consellers llicenciats en Ciències Econòmiques o Administració i Direcció d’Empreses pertany el conseller delegat de Red Eléctrica i Redeia, Roberto García Merino i Mercedes Real Rodrigálvarez, aquesta última, en qualitat de consellera dominical a proposta de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI). No en va, Real Rodrigálvarez també és directora d’empreses participades a la mateixa SEPI.

També són llicenciats en Ciències Econòmiques els consellers independents Antonio Gómez Ciria (expert comptable) i José Juan Ruiz, president del Reial Institut Elcano.

En qualitat de consellers dominicals, a proposta feta per part de la SEPI, també formen part del consell d’administració de REE i de Redeia Ricardo García Herrera i Esther María Rituerto Martínez, tots dos llicenciats en Ciències Físiques.

García Herrera està especialitzat en Física de l’Atmosfera. Rituerto Martínez ho és en Càlcul Automàtic i en Organització Industrial. Del món de l’enginyeria procedeix la consellera independent de Redeia Socorro Fernández Larrea. És enginyera de Camins, Canals i Ports per la Universitat Politècnica de Madrid i en l’actualitat presideix el grup OFG Telecomunicacions.

Notícies relacionades

Equip directiu

Si bé la major part dels membres del seu consell d’administració són advocats o economistes, en l’equip directiu de Red Eléctrica domina el perfil dels enginyers industrials. És el cas, per exemple, de la directora corporativa de Sostenibilitat i Estudis, Eva Pagán; de la directora general d’Operació, Concepción Sánchez; del director general de Transport, Ángel Mahou; del director corporatiu de Transformació i Recursos, José Antonio Vernia o del director de Desenvolupament Corporatiu, Carlos Puente. Així mateix, la directora d’Innovació i Tecnologia, Silvia Bruno, és enginyera civil i el director general de Negoci de Telecomunicacions és enginyer de Telecomunicacions.

Temes:

Espanyol Física