El PP apunta a l’ús de diners públics en "prostitució" en el cas Koldo
La portaveu popular al Senat censura el contracte d’Adif a l’exparella d’Ábalos i critica Puente per "tapar la corrupció"

La portavoz popular en el Senado, Alicia García, este sábado en Valladolid. /
La portaveu del PP al Senat, Alicia García, va considerar ahir que hi pot haver un ús de diners públics "per pagar prostitució" al contracte que a través d’Adif es va fer a Jéssica Rodríguez, exparella de l’exministre José Luis Ábalos, segons informa Efe. Alicia García va criticar que sobre aquesta contractació, que s’investiga judicialment, l’actual ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, hagi assegurat en la seva compareixença en la comissió d’investigació al Senat que no n’hi havia per a tant. "¿No n’hi ha per a tant en utilitzar recursos públics per pagar prostitució?", es va preguntar retòricament la política del PP, que també va voler saber si l’actual ministre considera que no n’hi ha per a tant en "teixir una xarxa de mentides, de tràfic d’influències, d’abús de poder i de corrupció". "¿No n’hi ha per a tant en col·locar en una empresa pública una dona elegida per catàleg i que no anava a treballar?", va afegir Alicia García, que també va afirmar que, com Puente, això al president del Govern, Pedro Sánchez, li semblarà "d’allò més normal" per la contractació del seu germà.
Per a la portaveu del Grup Popular a la Cambra alta, el Govern d’Espanya està "acorralat per la corrupció" i per això és difícil que la persegueixi, cosa que Alicia García va voler vincular a l’advertència del Consell d’Europa de no complir les recomanacions en matèria de corrupció.
Notícies relacionadesPer a la senadora del PP, cap democràcia europea pot aguantar el "nivell de corrupció institucional, moral, econòmica i de desgovern" que pateix Espanya. Així mateix, va recordar que ja són gairebé cinquanta els alts càrrecs que han hagut de respondre judicialment sobre "la corrupció que entrava i sortia de la Moncloa". Segons el seu parer, l’arribada d’Óscar Puente al Ministeri de Transports, en comptes de "sanejar" aquesta cartera ministerial, el que ha fet és "tapar la corrupció del seu antecessor, el totpoderós Ábalos".
Sobre el funeral del papa Francesc, Alicia García va lamentar que el president del Govern d’Espanya no hi hagi acudit i ho va qualificar de "greu error". Al seu judici, Pedro Sánchez ha preferit "amagar-se al búnquer de la Moncloa" en comptes d’acudir a un acte on sí que hi ha hagut els Reis d’Espanya i el president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- La nova Via Laietana s’inaugura el dia 29 amb una gran festa popular
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Carta a Rutte Sánchez trasllada al secretari general de l’OTAN que es plantarà a la pujada de la despesa militar
- El Corte Inglés guanya un 6,7% més el 2024, fins als 512 milions
- Espanya vol ajornar la implantació del preu de la llum cada 15 minuts
- Les companyies d’aliments malgasten 6,5 quilos de productes per tona
- Unai Sordo: «¿Avançament electoral? No malgastem l’opció d’arribar a la plena ocupació»
- L’advocada general de la UE avala la multa de 4.300 milions a Google