Incompliment
Clatellada del Consell d’Europa a Espanya en la lluita anticorrupció

Espanya incompleix, o ho fa de manera insatisfactòria, les 19 recomanacions que el Consell d’Europa fa des de juny del 2019 per lluitar contra la corrupció dels alts càrrecs del Govern central i dels agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil. Davant aquesta situació, el Grup d’Estats contra la Corrupció del Consell d’Estat (GRECO) va anunciar ahir que, en la seva sessió plenària que celebrarà del 2 al 5 de juny, examinarà l’informe que va reclamar a Espanya per abans que finalitzés el 2024 per aquests incompliments (13 parcials i 6 totals). En funció dels resultats, aquest organisme podria prendre diferents mesures de pressió.
Després de la publicació de l’informe, el Govern central ha defensat que han complert "totalment o parcialment" la majoria de les recomanacions que va fer el GRECO en les revisions del 2013 i 2019. En concret, l’Executiu central ha assegurat en un informe remès a aquest organisme que "de les 30 recomanacions traslladades a Espanya" en les dues últimes avaluacions "24 es consideren complertes o parcialment complertes".
Dissolució de les Corts
Notícies relacionadesA més, el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, va atribuir els retards a la dissolució de les Corts Generals de fa dos anys, ja que va paralitzar la tramitació parlamentària de moltes de les iniciatives que estaven acordades. "Quan el GRECO va fer l’informe no podem oblidar que estàvem en una època concreta de dissolució de les Corts. Vam passar gairebé un any sense possibilitat d’activitat legislativa", va assegurar.
Per la seva banda, la secretària general del PP, Cuca Gamarra, va dir que combatre la corrupció "no és precisament la prioritat" de l’Executiu. I el portaveu al Congrés, Miguel Tellado, va emfatitzar les polèmiques que han esquitxat el Govern aquesta setmana, com la suposada festa de José Luis Ábalos a Terol o la compareixença de Bolaños.
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Investigació en marxa ¿Què ha passat a Cornellà? Les claus de l’atropellament múltiple al camp de l’RCD Espanyol
- Famosos La gran ficada de pota de Lola Índigo després de l’atropellament a Cornellà: ha hagut de demanar perdó
- Entrevista Andreu Buenafuente: «A hores d’ara ja no em preocupa aixecar polseguera»
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Compte amb deixar el pa abans d’hora: l’error que pot "complicar" el teu diagnòstic de celiaquia
- ACTUALITAT BLAUGRANA Flick, sobre la rua multitudinària: «Em vaig quedar impressionat. Va ser increïble»
- Cimera internacional Sánchez es compromet davant la Lliga Àrab a fer servir «tot» el seu «capital polític» per aturar la «matança» a Gaza
- Pronòstic delicat Operat d’urgència el ferit greu per l’atropellament de Cornellà
- Quan falten dos anys per a les municipals Els alcaldes de Junts que endureixen les condicions del padró: «Hem declarat la guerra als okupes»