El PSOE acota els atacs a Alegría a una estratègia d’"assetjament" de la dreta

Els atacs denunciats per Pilar Alegría no suposen, segons el PSOE, un cas aïllat. La portaveu del Govern, ministra d’educació i líder dels socialistes a Aragó va explicar diumenge que portava "48 hores" sent víctima d’un "masclisme insultant i intolerable", amb insults com "puta, meuca i menjapolles", després que transcendís que s’havia allotjat al Parador de Terol la mateixa nit del 2020 en què José Luis Ábalos va celebrar suposadament allà, segons diversos mitjans, una festa amb prostitutes, cosa que a l’Executiu no li consta. Per al PSOE, els fets suposen un pas més en una estratègia d’"assetjament i atac" per part de la dreta i l’extrema dreta, que va començar amb les manifestacions, en ocasions violentes, davant la seu del partit a Ferraz i que des d’aleshores no ha remès.
El PP demana explicacions
Notícies relacionades"Sé el que hi ha aquí i qui hi ha darrere de tot això", va assenyalar Alegría, lligant els missatges a la seva condició d’"alternativa clara" al president d’Aragó. El PP va condemnar els insults, però insisteix que s’expliqui la seva pernoctació al parador esmentat. "Feijóo sempre posant-se de perfil. Sempre. Avui condemna, però torna a demanar explicacions a la ministra, i alimenta així la misèria", segons assenyalen fonts de la direcció socialista.
Des de l’inici d’aquesta convulsa legislatura, el PSOE ha documentat en un mapa els atacs a les seus del partit o els seus dirigents. De les 50 províncies, només se salven quatre (Sòria, Tarragona, Lleida i Girona), amb especial virulència a Madrid i Alacant. Diversos diputats expliquen les agressions sofertes, com la diputada per Guipúscoa, Rafaela Romero: "Cada vegada que publico a les xarxes socials em diuen ‘meuca’, ‘puta’, ‘grassa’ i ‘calba’". Romero ha viscut amb escorta i sota amenaça d’ETA bona part de la seva vida política.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"