Conclave a Sevilla
Feijóo descarta la «drecera» de la moció de censura amb Junts i aclama el PP contra la «república bananera» de Sánchez
«No ens sotmetrem a xantatges de ningú ni mercadejarem amb l’interès general ni amb la unitat de la nació», afirma el líder dels populars
Alberto Núñez Feijóo ha celebrat aquest cap de setmana a Sevilla els seus tres anys com a líder del PP. En aquesta «ciutat talismà» per al partit, com diuen els populars, el cap de l’oposició ha renovat el compromís que va fer aquella primavera del 2022: «No soc infal·lible, però soc tenaç i no pararé fins que els espanyols tinguin un Govern del qual fiar-se». Feijóo ha repetit el missatge i just després ha llançat un encàrrec el destinatari del qual es trobava a 2.000 quilòmetres: Carles Puigdemont.
Després d’uns mesos en què Junts ha posat contra les cordes Pedro Sánchez al Congrés, remarcant la debilitat política del president del Govern, Feijóo ha descartat aprofitar una possible aliança amb Puigdemont per presentar una moció de censura i tombar l’Executiu de coalició, a qui acusa d’haver convertit Espanya en una «república bananera». El polític gallec ha assegurat que no vol arribar a la Moncloa mitjançant l’«atac» que suposaria aquest instrument parlamentari, que no ha esmentat, però a què s’ha referit indirectament. «No ho farem mitjançant dreceres, arribarem una mica més tard, però arribarem bé. No renunciarem als nostres principis ni al nostre compromís ni al nostre programa votat a les urnes. No ens sotmetrem a xantatges de ningú ni mercadejarem amb l’interès general ni amb la unitat de la nació. El canvi serà amb valors o no serà, no hi ha fórmules màgiques per aconseguir-ho. Només hi ha un mètode: treball, treball i treball!», ha declarat entre aplaudiments de la seva gent en el discurs de tancament de la 27a interparlamentària celebrada a Sevilla.
Notícies relacionadesFeijóo ha fet aquesta reflexió enmig de la seva al·locució, però abans d’acabar ha tornat a referir-se a Puigdemont i ha dit que ell mai ha anat a Waterloo, ciutat belga on viu el president, que va fugir d’Espanya el 2017 per no ser detingut i jutjat per l’organització del referèndum il·legal de l’1d’octubre.
A finals de l’any passat, el cap dels populars va temptar tant Junts com el PNB a afegir-se a una moció de censura contra Sánchez. Tant Feijóo com altres dirigents del PP ho van fer durant les setmanes en què es van començar a conèixer informacions sobre l’empresari Víctor d’Aldama i la seva relació amb l’exministre de Transports José Luis Ábalos. «Si els socis volen acabar amb tot això, estic a disposició per obrir una nova etapa», va afirmar el líder del PP en persona el 21 de novembre al Congrés. La idea d’arribar a la Moncloa mitjançant una moció de censura suscitava molts dubtes a diverses baronies del PP i va anar desapareixent de les intervencions de Feijóo, que ara, en un moment en què Junts està pressionant Sánchez amb les votacions al Congrés, ha decidit ser més clar i enviar un missatge directe a Waterloo.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE