Compareixença al Parlament
Junts exigeix la dimissió de Paneque pel caos de Rodalies i l'"estafa" del traspàs

La consellera Sílvia Paneque durante su comparecencia en la comisión de Territori
Junts considera que la consellera de Territori, Sílvia Paneque, hauria de dimitir. Així ho ha reclamat el diputat de Junts, Salvador Vergés, després d'escoltar la compareixença de la titular del departament a la comissió de Territori de la Cambra catalana. Vergés l'ha responsabilitzat del caos ferroviari dels últims dies i ha titllat d'"estafa" el traspàs de Rodalies pactat entre socialistes i republicans. "No és un traspàs, és un mal pas", ha defensat el postconvergent, després que la setmana passada el ministeri de Transports i els sindicats acordessin que la nova operadora de Rodalies estarà adscrita de forma temporal al Grup Renfe. Vergés ha titllat Renfe de "casposa" i ha retret a la consellera que no hagi acudit al Parlament amb un pla de xoc. "Ens ha receptat paciència", ha lamentat.
Poc abans, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha defensat el traspàs de Rodalies i ha anunciat que en les "properes setmanes i mesos" hi haurà "nous passos endavant" en aquest sentit. "Hi haurà traspàs, és una realitat", ha asseverat la titular del departament, alhora que ha defensat que l'Executiu complirà tots els acords, tant els polítics com els signats amb els treballadors. Així, ha assegurat que Rodalies Catalunya, l'empresa que gestionarà el servei dins del grup Renfe, serà "un pas crucial per al futur d'aquest país", i s'ha mostrat convençuda que garantirà una "transició ordenada i eficient" i que amb el temps es veurà com "un èxit". Per això, ha reclamat als grups polítics superar "la temptació de rebomboris estèrils".
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Malestar Els taxistes envoltaran avui el Camp Nou pel patrocini d’Uber
- Seguretat viària Els joves de 17 anys podran conduir amb un adult
- Matrícula viva 27.000 alumnes van arribar el 2024 amb el curs començat
- Pablo Duchement, pèrit judicial: "No tot el ‘bullying’ és una qüestió d’autoestima, hi ha nens psicòpates"