Reunió
Sánchez i els recels de Feijóo i els seus socis per la despesa en defensa
Pedro Sánchez comprovarà avui de primera mà, durant nou reunions consecutives, que una cosa és el consens dins de la UE per invertir més en defensa i una altra de molt diferent el sentiment dels partits a Espanya. El president del Govern va citar al palau de la Moncloa els líders de tots els grups parlamentaris, tret de Vox, pel seu suport a Donald Trump, i el PSOE i Sumar, per formar part de l’Executiu, per explicar-los la seva posició sobre la guerra d’Ucraïna i els plans europeus de rearmament, marcats pel canvi als EUA i la seva nova proximitat a Rússia.
La ronda començarà a primera hora del matí amb Alberto Núñez Feijóo, del PP, i acabarà a mitja tarda amb Alberto Catalán, d’UPN, i entre un i l’altre passaran també per les dependències del cap de l’Executiu dirigents com Gabriel Rufián (ERC), Miriam Nogueras (Junts), Ione Belarra (Podem) i Mertxe Aizpurua (EH Bildu). D’acord amb les declaracions de tots ells durant els últims dies, Sánchez no pot comptar amb grans mostres de suport a la seva intenció d’arribar al 2% del producte interior brut (PIB) en despesa en defensa abans del 2029, la data inicialment fixada.
Notícies relacionadesAlbares evita parlar d’armes
El ministre d’Exteriors, José Manuel Albares, va comparèixer ahir al Congrés i va demanar a l’oposició unitat i suport a la política exterior del Govern en un món convuls i davant el canvi de paradigma que es prepara a Europa, informa Mario Saavedra. Però ho va fer sense parlar d’armament. Només va esmentar que el pla de la UE "és per a la seguretat, no per comprar armes". "Per descomptat que hi ha d’haver una integració de la indústria de la defensa europea, però de manera dissuasòria: ningú a Europa està pensant en un pla militarista per comprar armes a no se sap qui, per anar a què, a atacar qui", va afegir.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
