Consellera del Govern
L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"

La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo. /
Els partits de l'oposició a Catalunya consideren que la vida a cavall entre Madrid i Barcelona de la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo és anòmala, però confien que es tracti d'una situació transitòria i que, per tant, sigui "corregida" un cop finalitzi aquest curs escolar. La dirigent, com ha explicat a EL PERIÓDICO, té la seva família a la capital de l'Estat, per la qual cosa cada setmana viatja per estar-hi els caps de setmana i concentra la seva agenda pública de dilluns a dijous.
Per a Junts, que la consellera passi tres dies cada setmana a Madrid és una clara demostració que el Govern de Salvador Illa entén la Generalitat com una "gestoria". Fonts del partit titllen d'"inaudita" aquesta situació i creuen que demostra "poca sensibilitat de la consellera cap a Catalunya". "Ser conseller ha de ser entès com un acte de servei als ciutadans, no com un treball d'alt directiu", apunten des de les files postconvergents. A més, les mateixes fonts consideren que viure entre les dues ciutats pot generar "disfuncions" a l'hora d'atendre possibles situacions d'emergència i que no permet "entendre ni prendre el pols a la realitat del país", cosa que s'adquireix en el dia a dia, sortint a sopar o jugant amb els fills al parc, afegeixen.
ERC, per la seva banda, ha reaccionat amb sarcasme a la notícia sobre la consellera. La seva diputada al Parlament, Mar Besses, ha ironitzat que el fet que passi diversos dies de la setmana a Madrid explica el motiu pel qual Martínez Bravo "encara no ha anat al Parlament a explicar què està fent el Govern en l'àmbit de la joventut". "O perquè no té res a explicar", ha afegit Besses, que és membre de les joventuts del seu partit.
La fi del teletreball
La situació de la consellera, per als Comuns, és "contradictòria" amb el fet que el Govern aposti per acabar amb el teletreball dels alts càrrecs a la Generalitat mentre que Martínez Bravo "sembla que l'utilitzi almenys els divendres i/o dilluns". "Entenem que és una situació sobrevinguda, però confiem que s'haurà de corregir un cop acabi el curs escolar", asseguren fonts del partit.
Finalment, els populars creuen que dirigir "a distància" una conselleria és "poc pràctic" i "difícilment possible" per la "complexitat" que suposa ser membre del Govern: "Dirigir a distància aquesta conselleria amb la complexitat que suposa l'àmbit del que tracta i les exigències que suposa ser membre del Govern de la Generalitat és difícilment possible i poc pràctic", explica el portaveu popular, Juan Fernández.
La consellera, que conviu amb aquesta situació des que va ser nomenada a l'agost, assegura que no causa despeses afegides a l'administració perquè es paga els AVE de la seva butxaca i l'escorta es queda a Catalunya.
Mònica Martínez Bravo Conselleria de Drets Socials Barcelona Política Catalunya Madrid Govern
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Notes de tall 2025 a Tarragona: cercador i llista per carreres