Revelació de secrets
El jutge que investiga el fiscal general insisteix a demanar-li els missatges
El magistrat rebutja els recursos contra l’enviament de comissions rogatòries

El magistrat del Tribunal Suprem Ángel Hurtado, que investiga el fiscal general de l’Estat per un possible delicte de revelació de secrets de la parella d’Isabel Díaz Ayuso, ha rebutjat els recursos presentats contra l’enviament de comissions rogatòries a WhatsApp i Google per recuperar els missatges que Álvaro García Ortiz va eliminar dels seus dispositius mòbils i que podrien aclarir els fets. Aquests són relatius a la presumpta filtració d’un correu en què la defensa de l’empresari admetia la comissió de delictes fiscals per buscar un pacte amb la fiscalia que li evités el judici.
La diligència, que encara no ha rebut resposta, va ser instada pel magistrat instructor el 20 de gener passat, i va ser recorreguda tant per l’Advocacia de l’Estat, que representa el fiscal general, com per una de les acusacions populars, la que exerceix l’Associació Professional i Independent de Fiscals (APIF). En la interlocutòria coneguda ahir, Hurtado respon que si "ha sigut necessari deslliurar les respectives comissions rogatòries, només es deu a la falta de col·laboració de l’investigat", i afegeix que per aquesta raó es pretén evitar la pràctica d’"unes diligències que venen a suplir-les". "Del que es tracta és de recuperar una informació que existís en dispositius mòbils utilitzats per l’investigat, que ha pogut fer desaparèixer", insisteix en la seva resolució.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"