Operació antigihadista
Desmantellada una cèl·lula terrorista nombrosa i jerarquitzada a Barcelona
La cèl·lula utilitzava canals encriptats de missatgeria instantània per impartir consignes de decapitació i un altre tipus d’assassinats d’infidels a l’integrisme musulmà
La branca pakistanesa d’ISIS tenia a Barcelona unacèl·lula estructurada i nombrosa que havia començat a fer localitzacions i estudiar-les de cara a la selecció d’objectius d’accions terroristes. És el detall més inquietant de l’operació antigihadista que ha transcendit aquest divendres, i que ha desenvolupat la Policia Nacional en col·laboració amb els Mossos d’Esquadra i la policia italiana.
Agents de la Comissaria General d’Informació de la Policia han desmuntat la cèl·lula practicant deu detencions a Barcelona i la seva àrea metropolitana dilluns passat. Tots els detinguts són d’origen pakistanès. Alhora, la Policia italiana va detenir un altre implicat a Piacenza, al nord del país.
En un comunicat difós aquest divendres, la Policia Nacional atribueix als detinguts delictes d’enaltiment, apologia, adoctrinament i finançament del terrorisme, a més de l’esmentat de preparatius per a possibles atemptats.
Recaptar i decapitar
Era un grup de dones, entre els col·lectius de prosèlits que rebien les consignes, l’encarregat de la tasca de selecció d’objectius. El grup tenia una líder, dona a qui els investigadors consideren una «dinamitzadora» del terrorisme islàmic.
Els detinguts formen, segons la Policia, «un grup perfectament jerarquitzat i estructurat». La cèl·lula utilitzava canals encriptats de missatgeria instantània per impartir consignes de decapitació i un altre tipus d’assassinats d’infidels a l’integrisme musulmà.
Notícies relacionadesEn els mateixos canals feien lloes a «mujahidins» autors d’atemptats contra persones que haguessin comès atemptats contra «la blasfèmia» d’Europa i el Pakistan.
La xarxa també s’estava finançant amb aportacions de diners que periòdicament anaven fent els membres de l’organització.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"