Investigació
Santos Cerdán va escriure missatges a Koldo sobre les obres de l’AVE

L’ara secretari d’Organització del PSOE, Santos Cerdán, va intercanviar missatges amb el llavors assessor de José Luis Ábalos en el Ministeri de Transports Koldo García a fi d’interessar-se per obres de l’AVE i altres infraestructures, segons informen a aquesta redacció fonts coneixedores d’aquests fets, que descarten cap irregularitat en aquestes gestions de finalitat política. Especifica que eren obres "ja adjudicades" a Navarra i a altres comunitats autònomes.
Els agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil van requisar el febrer del 2015 a Koldo García els seus dispositius mòbils, en els quals les fonts consultades asseguren que s’han reflectit aquests intercanvis d’informació, la legalitat dels quals reiteren. Cerdán, diputat del PSOE per Navarra, es va interessar per les obres del tren d’alta velocitat de la seva comunitat autònoma, ja que feia anys que estaven "paralitzades". A més a més de l’AVE a Navarra, Santos Cerdán s’hauria interessat per altres infraestructures del Ministeri de Transports a Andalusia, com per exemple va ser el cas de l’A-32, ja que el partit a Jaén tenia un especial interès en aquesta infraestructura, o d’"un pont a Sevilla", en aquest cas després d’una iniciativa del partit en aquesta província andalusa.
D’altra banda, la que va ser presidenta d’Adif Isabel Pardo de Vera va declarar ahir com a testimoni en el Tribunal Suprem en el marc del cas Ábalos que tant l’exministre com el seu llavors assessor li van preguntar sobre obres adjudicades a l’empresa guipuscoana Grupo Murias i a Levantina Ingeniería y Construcción SL, propietat de l’empresari José Ruz. Va afegir que no entenia per què Koldo li havia de "fer cap pregunta sobre una obra", malgrat que va puntualitzar que aquestes consultes no es feien de males maneres.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE