La gestió del temporal mortal
Feijóo reconeix que Mazón no va estar "a l’altura" el dia de la dana
El líder popular assenyala per primera vegada el president de la Generalitat Valenciana tot i que afirma que no ha "canviat d’opinió" respecte a ell

Alberto Núñez Feijóo segueix mantenint el suport a Carlos Mazón malgrat la seva delicada situació política després d’haver modificat en diverses ocasions la seva versió sobre el seu acompliment el dia de la dana. "No he canviat d’opinió [sobre Mazón]", va afirmar ahir el líder del PP, davant d’un clima d’expectació absoluta al seu partit i en part de la ciutadania. El dirigent conservador sí que va assenyalar clarament per primera vegada, i ho va repetir en dues ocasions, que el Govern valencià no va estar "a l’altura".
"La meva postura és coneguda des de les 9.30 hores del matí de l’endemà de les riuades. No he canviat d’opinió. Crec que ni l’Administració central ni l’autonòmica han estat a l’altura d’aquesta emergència. És veritat que hi ha hagut després dos tipus de reacció: la de la central, que és la persecució a un adversari polític, i la reacció del president de la Generalitat, l’objectiu de la qual és la recuperació", va declarar.
Feijóo va remarcar que Pedro Sánchez ha promocionat a vicepresidenta de la Comissió Europea l’exministra Teresa Ribera (responsable de l’Aemet i de les confederacions hidrogràfiques) mentre que Mazón, va continuar, va fer una "crisi de govern" que va afectar, entre altres persones, la consellera d’emergències el dia de la dana, Salomé Pradas. "I [Mazón] ha condicionat el seu futur a l’l’evolució de la reconstrucció. Són dues formes diferents d’entendre la política", va apuntar.
"Torno a reiterar-ho. La postura del PP és clara des del primer instant i no canviarem cada 10 dies, això ho deixem al PSOE. Mazón ha unit el seu futur a la reconstrucció de València", va dir quan els periodistes li van tornar a preguntar directament si ha demanat la dimissió al president de la Generalitat.
El PP és un sac de nervis des de la setmana passada, quan l’estratègia del dirigent autonòmic es va centrar més a salvar el seu futur judicial que a sostenir el relat polític. El cap de l’Executiu valencià manté ara que va arribar a l’òrgan que gestionava l’emergència (Cecopi) a les 20.28, i es distancia així de qualsevol responsabilitat en l’SMS d’alerta a la població. Segons la jutge que investiga l’assumpte, aquest missatge va ser "errat" i "tardà". La majoria dels 224 morts que van deixar les pluges torrencials a València van quedar atrapades o van desaparèixer abans de rebre l’SMS, segons el sumari judicial.
Referència a Ábalos
Notícies relacionadesSegons Feijóo, l’"objectiu del Govern d’Espanya és perseguir la Generalitat valenciana", una acusació que va fer abans de recordar que Sánchez va incloure l’exministre José Luis Ábalos a les llistes per la província de València en les eleccions generals del 2023. L’exministre de Transports està sent investigat per presumpta corrupció.
Feijóo havia estat esquivant els mitjans de comunicació des de dimecres. Aquell dia es va escapolir dels periodistes al Congrés quan li van preguntar per l’última versió oferta per Mazón sobre la seva arribada a l’òrgan d’emergències. El líder del PP es va buidar l’agenda pública entre dijous i diumenge.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Setmana Santa ¿Quins centres comercials obren avui Dilluns de Pasqua a Barcelona i Catalunya?
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Nadal, Duplantis, Biles i Lamine triomfen en els Laureus
- el futur de la banqueta ‘MERENGUE’ El Leverkusen confirma que Xabi Alonso pot anar al Madrid
- Una altra derrota a Montilivi El Betis empeny el Girona al caire del precipici
- Llorenç Serra Ferrer: "Si jo fos el Barça, no em fiaria d’aquest Mallorca. És un equip molt sòlid"
- Apunt Aneu al cine