Nomenament
La jutge progressista Mercè Caso presidirà el TSJC

El Ple del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) va nomenar ahir la magistrada progressista Mercè Caso nova presidenta del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), en substitució de Jesús María Barrientos, que ha hagut de lidiar els últims anys amb les causes pel procés. Caso, que pertany a l’associació Jutges i Jutgesses per la Democràcia, va ser degana dels jutjats de la ciutat de Barcelona i en l’actualitat presidia la Secció 12 de l’Audiència de Barcelona. Caso va néixer a Barcelona el 1964 i va estudiar Dret a la Universitat de Barcelona. Va ingressar en la carrera judicial el 1989 i va estar destinada al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Vilafranca del Penedès. Va ascendir a magistrada el 1992, exercint als Jutjats de Primera Instància i Instrucció número 6 de Mataró, al penal número 12 de la capital catalana i al Jutjat de Primera Instància número 19 de Barcelona, especialitzat en família.
El 2007 va passar a situació de serveis especials com a lletrada del CGPJ i, en concret, com a professora de l’Àrea de Pràctiques Tutelades del Col·legi Judicial. El 30 de juliol del 2012 va tornar a ocupar la plaça al jutjat de Barcelona que havia deixat. Entre el 2013 i el 2021 va ser nomenada jutge degana dels jutjats de Barcelona i, després, magistrada de l’Audiència de Barcelona a la Secció 12, especialitzada en família.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Els herois que han combatut contra el monstre
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Realitat invisibilitzada Catalunya detecta un augment d’homes víctimes de matrimonis forçats
- Govern d’ultradreta El partit de Milei porta dues exmodels de Playboy com a candidates diputades
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Les claus tàctiques Pedri va encendre el llum amb un sublim cacau amb la dreta