Revelació de secrets
El jutge que investiga el fiscal general considera una «evidència» que «ha fet desaparèixer proves»
El jutge Hurtado restringeix l’accés de les parts a la investigació i acorda que només puguin consultar els annexos dels oficis de la UCO a la secretaria del tribunal

El jutge del Tribunal Suprem que investiga el fiscal general de l’Estat per revelació de secrets, Ángel Hurtado, afirma en una recent resolució que «és una evidència» que Álvaro García Ortiz«ha fet desaparèixer proves que podrien trobar-se als seus terminals mòbils» i que, tot i que ha donat diferents explicacions per fer-ho, «d’haver mostrat algun grau de col·laboració amb l’esclariment dels fets, bé podia haver-ho comunicat abans de dur a terme la data de portar a terme tal desaparició i no aprofitar per fer-ho el dia 16 d’octubre del 2024», que va ser la data en què l’alt tribunal va obrir la causa contra ell per las filtracions contra la parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso.
El magistrat fa aquestes asseveracions en una interlocutòria en què estableix que a partir d’ara els annexos dels oficis que faci la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil no s’entreguin a les parts personades, sinó que quedin a la seva disposició per a la seva consulta a la secretaria del tribunal. Puntualitza, no obstant, que «no té rellevància penal que un investigat arribi a fer desaparèixer proves que el puguin incriminar; però que, així sigui, tampoc s’ha d’ignorar que no tingui incidència en el desenvolupament d’una instrucció penal».
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Pla de xoc El Govern reformarà uns 70 geriàtrics i crearà 504 places
- Marta Morera, directora general d’Energia: "Catalunya necessita noves xarxes d’alta tensió"
- L’AGRICULTURA DEL FUTUR El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs per la salinitat
- L’experiment de la cria de la cloïssa
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro