El PP porta Conde-Pumpido a Estrasburg pel seu aval a reformar el CGPJ
El PP ha presentat una demanda davant el Tribunal Europeu de Drets Humans (TEDH), a Estrasburg, per denunciar l’actuació del Tribunal Constitucional quan va avalar la reforma perquè el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) en funcions pogués nomenar els seus dos candidats a magistrat.
Segons van avançar dimarts El Mundo i El Español i ha pogut confirmar aquest diari, el principal partit de l’oposició considera que Cándido Conde-Pumpido, president del Constitucional, va vulnerar el dret del grup parlamentari del PP al desestimar el recurs presentat pels diputats, que li demanaven acudir al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) perquè analitzés la reforma.
Notícies relacionadesSegons fonts de la direcció del PP, els parlamentaris volien que el TJUE analitzés si l’adopció "sobtada, urgent i en lectura única del procediment legislatiu dirigit a una reforma que afecta l’estatut d’independència del poder judicial d’un Estat membre de la UE" hauria d’haver-se tramitat "donant audiència als sectors implicats".
La reforma va tornar al CGPJ en funcions la competència de poder elegir dos membres del Constitucional, un poder que se li havia retirat mesos abans. Els dos canvis legislatius es van fer a través de proposicions de llei presentades pel PSOE, amb un tràmit d’urgència que va impedir demanar informes al CGPJ i als principals afectats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Novetat editorial Es pot defensar racionalment la immortalitat? Un assaig proposa una resposta
- Activitat parlamentària Penes d’1 a 3 anys de presó per robar un mòbil: les claus de la llei contra la multireincidència
- L’actualitat del club blanc Mbappé: "Això del genoll equivocat no és veritat"
- champions league El Barça es recrea amb el Madrid
- Apunt Nou, deu i onze
