València
El Govern pagarà al març 1.700 milions als municipis de la dana
El ritme en el desplegament i l’abast de les ajudes als afectats de la dana forma part de la batalla del relat que enfronta Generalitat i Govern; i l’Executiu de Sánchez farà una accelerada important en les pròximes setmanes. El Ministeri de Política Territorial vol evitar que la reconstrucció es converteixi en un viacrucis per als ajuntaments i en un mes, a partir del 3 de març, abans de Falles, els 75 municipis afectats ingressaran als seus comptes bancaris 1.745 milions d’euros per guanyar liquiditat i desenvolupar els treballs de reconstrucció de totes les infraestructures municipals destrossades (auditoris, escoles, poliesportius, ajuntaments, biblioteques, centres socials, cementiris, etc.).
Els terminis els va facilitar ahir el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, que va participar en la primera reunió del grup d’experts per assessorar el Govern en la reconstrucció. En la trobada, junt amb els 33 assessors, hi va ser també la ministra de Ciència, Diana Morant, i com a convidat el vicepresident del Consell per a la Reconstrucció, Francisco José Gan Pampols.
L’arribada immediata dels fons serà un procés inèdit en la gestió de catàstrofes. Primer, pel percentatge dels danys que cobrirà l’Estat: no el 50%, com en les grans emergències fins a ara, sinó el 100%. Amb tot, hi ha un canvi de paradigma en la gestió dels fons, una operació que coordinarà el valencià Arcadi España, secretari d’Estat de Política Territorial. Segons els terminis del ministeri, després de la publicació de l’ordre al BOE amb les subvencions ahir, els ajuntaments tenen uns 15 dies per acceptar-les. Després d’això, ingressarà directament els diners, per endavant, sense més tramitació administrativa. Tragsa ha taxat els danys en les últimes setmanes. Una vegada amb els diners, l’ajuntament, "a la carta", podrà decidir com opera.
- Amb un rebut anual de 17,5 euros de mitjana Unes 240.000 llars de l’àrea de Barcelona començaran a pagar el Tribut Metropolità el 2026
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Hisenda confirma: Aquest és l’únic poble fora de Barcelona que entra al top-20 dels més rics de Catalunya
- Cas Koldo El sistema de pagaments al PSOE sorprèn el jutge: ¿Els diners els recollia qualsevol persona que li digués Koldo, un motorista, qui fos?»
- Al Congrés Junts aprova la llei d’Atenció a la Clientela del Govern que prohibeix les trucades ‘spam’
- BARÇA Pedri es lesiona i estarà diverses setmanes de baixa
- La jutge nega al MNAC la possibilitat d’un informe pericial sobre el trasllat de les pintures de Sixena
