Ripoll
Junts descarta recolzar els pressupostos d’Orriols i els porta al bloqueig

El grup municipal de Junts a Ripoll descarta donar el seu sí als pressuposats de l’alcaldessa del municipi, Sílvia Orriols, malgrat haver acceptat reunir-se amb la també diputada al Parlament i el seu equip amb l’objectiu de valorar els comptes públics de la població. Així ho expliquen fonts del partit consultades per aquest diari, que asseguren que van assistir a la trobada celebrada ahir per "responsabilitat" i lamenten que el municipi torni a estar a l’ull de l’huracà. No obstant, aquest fair play amb Orriols no implica que Junts faciliti l’aprovació dels comptes. De fet, des de l’equip local asseguren que faran el contrari. "Estem entre el no i l’abstenció", revelen, cosa que implicaria el bloqueig dels pressupostos. ERC ja ha anunciat que hi votarà en contra, així que únicament un vot afirmatiu dels postconvergents salvaria els comptes.
La votació dels pressupostos de Ripoll estava en l’ordre del dia de l’últim ple municipal, que es va celebrar el 23 de desembre. Però, a última hora, Orriols va decidir posposar el debat fins al gener, amb l’argument que veia possibles punts d’entesa amb Junts i ERC, a qui va convocar a una reunió. Els republicans ja van secundar la convocatòria anteriorment, mentre que la trobada amb els postconvergents es va produir ahir. No obstant, la direcció nacional d’ERC va desactivar dimecres qualsevol possible entesa, a l’anunciar a través d’un comunicat el seu rebuig dels comptes. La direcció de Junts, per la seva banda, va evitar pronunciar-se públicament sobre aquesta qüestió.
Des de Junts per Ripoll argumenten que la seva posició no ha canviat respecte al 23 de desembre, dia que s’havia de celebrar la votació inicialment. Fonts de partit al municipi expliquen que van fer arribar les seves "demandes" a Orriols, de la mateixa manera que asseguren que es fa en la majoria de consistoris.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE