Acte de reconeixement
L’antiga Convergència qualifica Pujol "pare de la nació" catalana
"Catalunya no serà mai independent", diu l’expresident en un homenatge a la seva figura davant Mas, Trias i altres exdirigents.

Deu anys després de la confessió de l’expresident Jordi Pujol sobre els seus diners a Andorra, els hereus de l’antiga Convergència comencen a fer les paus amb el seu patriarca, o almenys amb el seu llegat. Així va quedar demostrat en l’homenatge celebrat ahir a Castellterçol (Moianès), un acte que estava organitzat per l’associació d’Amics d’Enric Prat de la Riba i que va comptar amb la participació de figures significatives de l’antiga Convergència, com l’expresident Artur Mas, l’exconseller Felip Puig i l’exalcalde de Barcelona, Xavier Trias.
Tot just començar, es van sentir unes paraules gravades pel president del Parlament, Josep Rull, que van servir de declaració d’intencions del que vindria després: un reconeixement al Pujol president. Rull va qualificar Pujol com el "pare de la nació moderna" i es va mostrar convençut que Catalunya "sencera" sabrà "reconèixer el seu paper transcendental per dotar d’ànima aquesta nació, que ens ha de fer imparables".
Notícies relacionadesCapacitat de negociació
Pujol va aprofitar per llançar diversos missatges polítics. Qui va ser president de la Generalitat durant 23 anys va donar per fet que Catalunya no serà independent, va lamentar la dissolució de Convergència i va demanar als seus hereus que mantinguin "aquella política", amb referència a la seva capacitat de negociació amb el Govern. "Catalunya no serà mai independent, podem aspirar a salvar-nos negociant amb Espanya", va incidir.
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Dos morts en un incendi agrícola a la Segarra
- Sense telèfon, sense diners, sense llit fix
- Tall de llum Una avaria deixa 1.200 abonats sense electricitat durant tota la nit a Barcelona
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Nou permís El Barça podrà mantenir les obres 24h al Camp Nou en el compte enrere per a l'estrena
- Accident sense ferits Mig arbre de grans dimensions cau sobre la calçada del carrer Entença
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Sector bancari El Sabadell defensa la venda de TSB: «Avui valem més que ahir»
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao