El Constitucional admet a tràmit el recurs del PP contra l’amnistia
El TC permet més recusacions contra el jutge Macías per suposada imparcialitat

El ple del Tribunal Constitucional ha acordat per unanimitat admetre a tràmit el recurs del Grup Parlamentari Popular contra la llei d’amnistia i rebutjar per prematura la recusació interposada per l’Advocacia de l’Estat contra José María Macías. La de la fiscalia, interposada uns dies abans contra el mateix magistrat, es dirigeix contra les qüestions d’inconstitucionalitat elevades pels tribunals i s’haurà d’ estudiar. El rebuig de l’incident dels Serveis Jurídics de l’Estat no impedeix que, una vegada ja en tramitació la impugnació del PP, puguin tornar a posar en qüestió la imparcialitat del magistrat de sensibilitat conservadora.
Nou intent
Fonts de l’alt tribunal assenyalen que la interposició de les recusacions té uns terminis taxats que comporta que la de l’Advocacia de l’Estat hagi de ser rebutjada en aquest moment, però això no significa que aquesta sigui la sort que hagi de córrer un nou intent per part dels Serveis Jurídics de l’Estat per apartar Macías de les deliberacions dels diferents recursos presentats contra l’amnistia.
Notícies relacionadesUna nova recusació es podrà tornar a interposar una vegada que ja s’ha admès a tràmit el recurs interposat per més de 50 diputats i altres tants senadors del PP, decisió acordada a continuació. La llei preveu 10 dies des del moment en què es coneix la raó per qüestionar la imparcialitat d’un magistrat. En aquest cas, els defectes formals que presentava la impugnació del partit presidit per Alberto Núñez Feijóo van obligar a retardar l’admissió a tràmit i el moment per poder recusar Macías.
La decisió del ple obeeix que l’escrit de recusació de Macías es va interposar abans que el TC es pronunciés sobre l’admissibilitat a tràmit del present recurs d’inconstitucionalitat del PP, cosa que en determina la inadmissió per formular-se fora del termini.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols