Aldama va utilitzar Koldo per amenaçar Ábalos després d’una gestió fallida
Els missatges de l’empresari i l’exassessor del Govern reflecteixen una fluida relació

Quan pagues tens dret a exigir, i com que el comissionista Víctor de Aldama pagava 10.000 euros al mes a Koldo García, assessor de l’exministre José Luis de Ábalos, i va facilitar a aquest un xalet d’estiueig a Cadis, l’empresari es mostrava conscient de comptar amb aquesta prerrogativa. Així es trasllueix de les converses que mantenia amb qui dona nom a la trama de corrupció, fins i tot permetent-se el luxe de fer amenaces quan les coses no sortien com les tenia previstes.
"Si això no es dona, et juro per la meva filla que munto un pollo [sic] de collons i li dic al cap personalment dues coses per molt que t’enfadis", escriu Aldama a Koldo a primera hora del 10 de juny del 2021. L’abocament del telèfon de Koldo realitzat per la Guàrdia Civil, a què ha tingut accés aquest diari, deixa veure la relació que mantenia amb l’aconseguidor de la trama. En un sol dia, Koldo li facilita el telèfon de la llavors vicepresidenta i ministra d’Economia, Nadia Calviño, de la de Turisme, Reyes Maroto, i de la de Transició Ecològica, Teresa Ribera, tot i que el telèfon de l’ara portaveu del PSOE a l’Ajuntament de Madrid no interessa a l’empresari.
Una complicitat equivalent que Koldo mantenia amb Ábalos. Entre els seus missatges figuren alguns amb la que era parella de l’exministre, Jéssica, que s’adreça a l’assessor per preguntar per l’agenda d’Ábalos. Aquest li demana que porti el seu fill al Congrés i li reexpedeix la captura de pantalla que ella li ha enviat a la fi del seu contracte a INECO, dependent del Ministeri de Transports, on va treballar 18 mesos.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Fiscalitat El Govern aprovarà reduir l’IRPF a les rendes inferiors a 33.000 euros després d’un pacte amb ERC
- La revolució del ‘barre’ aterra al Vallès Occidental
- Pedri segella el bitllet d’Espanya per a la ‘final four’ de la Nations
- Indignació amb l’arbitratge i autocrítica al vestidor
- El primer disgust contra el Madrid