Normalitat institucional
El Govern reactiva l’Observatori de la Justícia, un fòrum jurídic global
La Generalitat torna a exhibir sintonia amb el Poder Judicial i inclou el ministeri en l’òrgan després de les tensions del procés

El Govern va reactivar ahir l’Observatori Català de la Justícia, el fòrum que agrupa tot els actors del món judicial a Catalunya i que inclou des de les administracions –Generalitat i Ministeri–, fins als òrgans judicials –tribunals i fiscalia– passant pels operadors privats –advocats i procuradors–. Un dels compromisos que es van assumir en aquesta reunió és buscar solucions per a la descongestió dels jutjats.
Però més enllà de la reactivació de l’observatori, el Govern el que va buscar ahir és una nova mostra de sintonia en la relació amb el poder judicial, tan deteriorada en els temps del procés quan l’inquilí de la Generalitat era un president independentista.
Així, l’Executiu català va aconseguir que per primera vegada participés en una reunió d’aquest observatori un representant del Govern. Ho va fer la directora general per al Servei Públic de la Justícia, Verónica Ollé. Es tracta, de nou, d’exhibir sinergies aprofitant que hi ha governs del mateix color polític –socialista– tant a Barcelona com a Madrid.
Bona sintonia
En la reunió de l’Observatori, liderada pel conseller Ramon Espadaler, també van participar representants d’institucions que tampoc van mantenir les millors relacions amb la Generalitat quan governava l’independentisme. Així, van acudir a la cita, entre d’altres, la vocal del Consell General del Poder Judicial Argèlia Queralt; el president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Jesús María Barrientos; el fiscal superior de Catalunya, Francisco Bañeres, i la jutge degana de Barcelona, Cristina Ferrando.
Espadaler va explicar que la cita ha de ser una nova mostra de l’"etapa de diàleg i concertació" que aspira a obrir la Generalitat de Salvador Illa. L’objectiu, en aquest cas, posar totes les "institucions i operadors" del món de la justícia a treballar amb una mateixa finalitat: la millora del servei públic judicial.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies