La CUP atribueix al Govern receptes pròpies de la ‘sociovergència’

"Vostè vol canviar-ho tot sobre el paper perquè no canviï res en la vida real", va retreure Laure Vega, diputada de la CUP, al president en el seu primer debat de política general com a cap de la Generalitat. En una intervenció conjunta amb Laia Estrada, les anticapitalistes van advertir a Illa que "privatitzar" el dret a la vivenda "no és solució" ni "bon negoci" per al poble català, sinó per al sector privat. Es refereixen a la col·laboració publicoprivada que preveu el recent anunci del líder socialista sobre la construcció de 50.000 vivendes de protecció social al llarg de la legislatura. "No és una resposta al problema de vivenda que tenim", va criticar Vega, que considera que aquesta mena de mesures responen a "receptes sociovergents". Va recordar en aquest punt el comentari recent d’Artur Mas respecte al "tarannà convergent" que l’expresident va assegurar veure en Illa i que des de la CUP també subscriuen.
Els anticapitalistes van posar sobre la taula l’ampliació de l’aeroport i la defensa del Quart Cinturó "per fascicles" que, segons Estrada, comparteixen els socialistes i que des de la CUP entenen que s’allunyen de la "transició ambiental" que demana Illa. "Catalunya no necessita ampliar l’aeroport, necessita una economia que no giri al voltant del turisme", va etzibar Vega. La CUP va aprofitar per posar en dubte el finançament singular pactat amb ERC per a la investidura d’Illa perquè, segons el seu parer, no té cabuda "en el marc de l’Estat espanyol".
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’
- Negociació PSOE-Junts El Consell de la UE tornarà a debatre sobre l’oficialitat del català el 27 de maig