Helena Solà
Primera dona aspirant a presidir ERC en 93 anys

Alfred Bosch, Helena Solà y Gabriel Fernàndez en la presentació de Foc Nou. /
Les primàries d’ERC del 30 de novembre tindran una aspirant a la presidència del partit que serà dona. Ahir es va presentar en societat la candidatura Foc Nou i, sorpresa, no la liderarà l’exconseller Alfred Bosch com tothom havia previst. Finalment, Bosch serà el número dos del projecte, que estarà encapçalat per Helena Solà, actual consellera nacional de la formació.
La de Foc Nou era l’última de les quatre candidatures que havien anunciat la voluntat de presentar-se a les primàries i que faltava per presentar-se. Ho va fer ahir des del barri barceloní del Born i el seu primer missatge va ser el mer anunci de Solà com a cap de files. "És un honor i una responsabilitat ser la primera dona, i també és una anomalia. Vull ser la primera dona per trencar motllos", va afirmar l’aspirant.
Solà (Barcelona, 1976) és professora de primària i anglès. Té experiència en el sector privat de product manager a PharmaNord i a l’escola d’idiomes Brighton de Sabadell. També té trajectòria pública com a portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Cerdanyola (2011-2023) i com a primera tinenta d’alcaldia (2016-2019).
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- EL PAPER DEL PSOE "Persones jurídiques es podrien haver lucrat"
- Els efectes de la dana L’Audiència de València confirma investigar l’excap d’Emergències
- Investigació El TSJ d’Extremadura veu frau de llei en l’aforamentde Gallardo
- El Govern de Mazón xifra el pla de reconstrucció en 29.000 milions
- Moviments precongressuals Gamarra deixa la secretaria general del PP però seguirà en la direcció