El Govern tornarà a presentar la llei d’estrangeria amb finançament

El Govern té la intenció de tornar a portar al Congrés la reforma de la llei d’estrangeria, amb l’article 35 que regula l’acollida de menors migrants i el repartiment en les comunitats autònomes. I ho farà acompanyant la reforma de finançament, segons va avançar la ministra d’Infància i Joventut, Sira Rego, en un fòrum social organitzat per la Fundació Pere Tarrés a Barcelona.
Rego va expressar la seva voluntat de tornar a plantejar el debat, però abans caldrà arribar a un acord previ sobre el repartiment dels menors, dialogant amb les autonomies, i negociar també el finançament, cosa aquesta última que ja s’està estudiant, segons van apuntar fonts del ministeri. La ministra sempre ha insistit, van recordar des d’Infància i Joventut, que el finançament no pot ser un problema i que, per tant, "hi haurà pressupost". Va remarcar que malgrat que el PP, Junts i Vox van tombar la proposta, l’Executiu ha continuat treballant en una proposta d’acollida "equilibrada i solidària". Proposta que, va dir, contempla "dimensionar els sistemes de serveis públics" i va acompanyada de finançament.
"Aspirem a donar una resposta estructural a un problema estructural", va assenyalar Rego al fòrum. La ministra va reclamar la solidaritat de totes les comunitats i va remarcar que "Catalunya és la segona comunitat que més nens acull. Això s’ha de dir perquè és així".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"