Els postconvergents veuen curt el gest d’Albares

Junts valora com a "insuficient" el moviment fet pel ministre d’Exteriors, José Manuel Albares, de demanar una reunió amb la presidenta del Parlament Europeu per impulsar que el català es pugui parlar als plens de l’Eurocambra. Junts interpreta el pas fet per Albares com la voluntat de "rebaixar" el pacte inicial a què es va arribar per a la investidura de Pedro Sánchez, que perseguia que les tres llengües (català, basc i gallec) fossin oficials a la UE.
Segons Junts, que es pugui parlar català al ple de l’Eurocambra té "importància simbòlica", però no gaudeix dels "beneficis" que buscaven amb aquest reconeixement, com per exemple "acabar amb la discriminació actual del català als processos per aconseguir beques o passar oposicions a les institucions europees". A més, el partit, que va expressar la seva opinió en un comunicat, considera que el Govern no ha fet prou per aconseguir aquesta fita i l’acusa d’haver "desaprofitat la investidura de la Comissió Europea" per aconseguir-ho. "Demostra que no ha sigut en cap cas la prioritat dels últims mesos", lamenta en el text, que també exigeix a l’Executiu que se centri en les negociacions bilaterals amb la resta de països per aconseguir el seu suport, ja que es requereix unanimitat. "Aconseguir l’oficialitat del català a la UE és una qüestió de voluntat política, els arguments jurídics ja hi són", afegeix.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pensions Això és el que cal cotitzar per jubilar-se amb 63 anys
- Francesc-Marc Álvaro: "Junts treballa perquè la dreta arribi més d’hora que tard al Govern"
- Dades del padró La població estrangera de Barcelona es multiplica per 16 des de finals del segle XX
- Dades del padró La població estrangera es multiplica per 16 en 30 anys
- ATLETISME POPULAR El ‘running’ ocupa BCN amb la Mitja Marató més festiva
- Copa del rei de bàsquet Un Unicaja liderat per Perry destrona el Reial Madrid
- Bàsquet. Minicopa Endesa El Barça i Dabone revaliden la corona
- Acadèmia de cine britànica Els BAFTA premien el film ‘Emilia Pérez’ però esquiven l’actriu Karla Sofía Gascón
- Fenomen viral "Tant de bo córrer en aquesta banda"
- EL disc de la setmana Fúria, elegància i saviesa