Negociació
Puigdemont i el PSOE no superen els seus recels després de la reunió a Suïssa

El PSOE i Junts s’han reunit a Suïssa. El secretari d’Organització dels socialistes, Santos Cerdán, va viatjar ahir a la capital helvètica i es va citar amb el líder dels postconvergents, Carles Puigdemont, i amb el secretari general de Junts, Jordi Turull. L’objectiu del dirigent socialista era mirar de redreçar la relació entre els dos partits després dels xocs de les últimes setmanes al Congrés dels Diputats que han portat el Govern a digerir tres derrotes parlamentàries: el sostre de despesa, la tramitació de la regulació dels lloguers de temporada i el reconeixement de la Cambra a l’opositor Edmundo González com a president de Veneçuela. La reunió, no obstant, es va acabar tancant sense que es poguessin superar els recels.
Segons va avançar Eldiario.es i va confirmar EL PERIÓDICO, les comitives de les dues forces polítiques van fer la reunió «mensual» prevista en l’acord d’investidura, que estava pendent des de l’agost, i en què els interlocutors van mirar de buscar un acord perquè en la votació de la setmana vinent l’Executiu de Pedro Sánchez no s’anoti una nova derrota i aprovi, aquesta vegada sí, el camí d’estabilitat com a primer pas per a l’elaboració dels Pressupostos Generals de l’Estat. Els postconvergents, no obstant, no veuen el context actual com el més propici per arribar a acord. Tampoc després de la reunió d’ahir.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- II Fòrum Econòmic i Social del Mediterrani Màlaga passa el testimoni a Barcelona com a seu del III Fòrum del Mediterrani
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- Fitxatge polèmic Joan García s’acomiada de l’Espanyol: «Sé que aquesta decisió no serà fàcil d’entendre per a tothom. No us demano que ho feu»
- II FÒRUM DEL MEDITERRANI El gran repte d'obrir al mar les ciutats i l'economia del Mediterrani
- Sector bancari El BBVA acusa el Govern d’entorpir una operació «entre actors privats» per l’opa al Sabadell