Primera Diada sense un president independentista des del procés
Per primera vegada des del 2012 no hi haurà cap representant de l’Executiu en la manifestació sobiranista de l’Onze de Setembre

El Parlament, ahir. | MANU MITRU
Catalunya celebra el primer Onze de Setembre sense un president independentista a la Generalitat, una jornada que es converteix així en la primera Diada del postprocés. Salvador Illa s’estrena com a cap del Govern i completa una imatge que trenca amb les que s’han repetit des del 2012: no hi haurà representants de l’Executiu en la manifestació sobiranista.
El relat entre la institució i el carrer serà aquesta vegada dispar. Si bé els actes orquestrats per la Generalitat es basaran en "sentir Catalunya", a la recerca d’un caràcter transversal, com el que ha imprès Illa en el seu discurs en defensa d’una Catalunya integradora davant l’extrema dreta; les organitzacions independentistes clamaran per l’autodeterminació i per l’aplicació "completa" de l’amnistia en una manifestació en què s’exhibirà un moviment ancorat en els recels, totalment dividit i pendent d’una renovació en els partits que es donarà en una tirallonga de congressos aquesta tardor.
Notícies relacionadesJunts, de fet, arrenca la jornada amb un manifest en què responsabilitza ERC d’haver "trencat de manera greu la possibilitat de mantenir la unitat independentista a curt termini" a l’haver votat a favor de la investidura d’Illa, mentre el seu líder moral, l’expresident Carles Puigdemont, es manté a Waterloo (Bèlgica). I els republicans, que celebren un acte propi, passen una crisi interna després del daltabaix electoral i els polèmics cartells dels Maragall, que ha trencat tots els ponts i ha acabat d’enfonsar el tàndem que els va portar als seus millors resultats. Oriol Junqueras passarà el matí a Sant Boi de Llobregat, i Marta Rovira, serà a Suïssa.
La CUP, com ja és habitual, marcarà perfil amb esdeveniments propis, i deixa en l’aire la seva participació en els actes unitaris després que el líder de l’ANC, Lluís Llach, obrís la porta a la participació de l’extrema dreta d’Aliança Catalana.
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Crac dels ‘reels’ Jordi Roca, l’‘influencer’ que xiuxiueja i té més d’un milió de seguidors a Instagram