Preparatius del conclave dels postconvergents
Junts acota la presència d’independents en el seu congrés
Les no afiliades només podran ser vocals en les comissions de les ponències per no deixar l’estratègia del partit en mans externes

El consell nacional de Junts va aprovar dimarts a la nit el reglament intern per al conclave que se celebrarà del 25 al 27 d’octubre a Calella (Maresme). Ho va fer en una reunió telemàtica en la qual es va aconseguir un 94% de suport al text. Una majoria molt àmplia, malgrat que es van introduir alguns canvis en el text inicial exposat per la direcció, després de rebre al voltant de 40 esmenes. La principal modificació és la limitació de la participació de persones independents a la redacció de les ponències.
La proposta inicial de la direcció era que dins de les comissions per dibuixar el nou full de ruta hi poguessin participar "persones independents de reconegut prestigi". Un plantejament inusual amb què la direcció busca "obrir el partit" més enllà de les seves fronteres ideològiques per convertir-se, en les seves pròpies paraules, en la formació "de referència per a l’independentisme". Aquesta idea no s’ha modificat, però sí que s’ha acotat al redactat final del text que aquest dijous i divendres haurà d’acabar de validar la militància.
Esmenes crítiques
De les vuit persones designades en les comissions de les ponències només dues podran ser independents i no podran ocupar ni el lloc de coordinador ni el de secretari del comitè redactor. És a dir, només podran ocupar el lloc de vocals. Aquesta ha sigut la fórmula finalment pactada, després de rebre diverses esmenes crítiques amb el fet que es permetés deixar l’estratègia del partit en mans de persones externes, passant per davant de la mateixa militància.
Després de no haver pogut forçar una repetició electoral, Junts vol utilitzar aquest congrés per redefinir la seva estratègia tant al Parlament com al Congrés. Els postconvergents es preparen per fer una oposició molt dura contra el PSC i també contra ERC, per recolzar la investidura d’Illa. Una duresa amb què aspiren a seduir antics votants republicans.
La principal incògnita, no obstant, és quin serà el paper de Carles Puigdemont en aquesta nova estructura. Tot i que l’expresident va dir que deixaria la primera línia política si no era reelegit, tots els senyals apunten que farà el contrari. El que encara cal veure és quina "fórmula" utilitza.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Nou decret El Govern ajorna la pujada de la taxa turística pendent del suport dels Comuns
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Millores públiques Catalunya impulsarà l'autonomia energètica dels serveis essencials durant 72 hores davant apagades futures
- Pla d’igualtat El Govern impulsarà l’abolició de la prostitució, però s’obre al «diàleg» dins del feminisme