Marín serà la nova delegada de la Generalitat a Madrid
Carles Escolà serà secretari de Mitjans de Comunicació i Joan Rodríguez dirigirà el CEO
La senadora del PSC y exalcaldesa de LHospitalet Núria Marín, en un acto electoral /
L’exalcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat Núria Marín serà la nova delegada de la Generalitat a Madrid. El Consell Executiu va aprovar-ne ahir el nomenament. Marín va cedir la vara de comandament municipal el 15 de juny passat després de 16 anys al capdavant de la segona ciutat de Catalunya i es va mantenir com a senadora del PSC, a més de vicepresidenta del partit que lidera Salvador Illa. Substituirà en el càrrec l’exdiputat d’ERC Joan Capdevila, que ha estat un any com a delegat del Govern a Madrid.
Marín (l’Hospitalet de Llobregat, 1963) és regidora en el consistori de la seva ciutat des de 1995. Veïna del barri de la Torrassa, va assumir l’alcaldia el 2008, quan Celestino Corbacho va ser nomenat ministre de Treball del Govern de José Luis Rodríguez Zapatero. Amb més de quatre dècades de militància en el PSC i foguejada des de les joventuts, el repte de Marín va ser deslliurar-se de l’ombra i la fiscalització del seu antecessor, amb qui la relació va ser complexa des del principi del relleu i amb qui va acabar trencant tot vincle.
De fet, Corbacho, que va governar durant 14 anys l’Hospitalet amb majoria absoluta, es va distanciar dels socialistes fins a renunciar a la militància i enrolar-se a les files de Ciutadans. Va ser regidor a Barcelona durant tres anys després de les municipals del 2019 amb Manuel Valls com a cap de llista. En aquests comicis va ser quan Marín va obtenir, després d’11 anys de mandat, la seva primera i única majoria absoluta, tot i que la supremacia socialista ha sigut indiscutible a la ciutat.
Pes pesant del PSC
En àmbit intern, Marín ha sigut un tòtem del socialisme català, però també una dirigent ben relacionada amb Ferraz. Va ser una incondicional de Miquel Iceta en els set anys que va portar la batuta del partit com a primer secretari i va formar part de l’executiva que Pedro Sánchez va configurar després de recuperar el lideratge del PSOE el 2016. El seu nom ha estat en travesses de ministrables i en aquests moments és una de les capitostes socialistes que manté bones relacions amb la cúpula de Junts, que no va qüestionar l’aliança a la Diputació ni en els moments en què Marín va estar a l’ull de l’huracà judicial. Per contra, ERC es va embrancar en un cos a cos amb ella mentre va ser vigent la seva investigació penal en el cas de presumpta corrupció del Consell Esportiu.
A més del de Marín, el Consell Executiu va aprovar dos nomenaments més: el del periodista de l’agència EFE Carles Escolà com a secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió del Govern de la Generalitat i el de Joan Rodríguez Teruel com a director del Centre d’Estudis d’Opinió de la Generalitat.
Escolà (Barcelona, 1969) era des del març passat delegat general d’EFE a Catalunya, on ha exercit la professió en els últims 23 anys, primer com a redactor, després com a cap de Política i des del 2011 com redactor en cap.
També va ser delegat d’EFE a Nova York entre el 2018 i el 2020, des d’on va informar, entre altres qüestions, de l’evolució dels mercats financers, els mesos més durs de la pandèmia, les protestes del Black Lives Matter i els disturbis de Manhattan, a més de tot allò vinculat amb l’ONU.
Rodríguez Teruel (Barcelona, 1974) és doctor europeu en Ciència Política i de l’Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona (2006) i és professor titular en el Departament de Dret Constitucional, Ciència Política i de l’Administració de la Universitat de València.
Habitual en tertúlies com a analista i fundador d’Agenda Pública, entre el 2004 i el 2008 va treballar com a adjunt al director d’Anàlisi i Prospectiva, en la Presidència de la Generalitat de Catalunya, sota els mandats de Pasqual Maragall i José Montilla, i entre el 2003 i el 2004 va assumir la regidoria de Seguretat Ciutadana i Obres Públiques de l’Ajuntament de la Garriga (Vallès Oriental).
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- El rescat miraculós de la llibreria Sant Jordi
- Salut avisa que el pic de la grip es pot allargar pels contactes de Nadal
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- Corrupció al PSOE El PP demana la dimissió de Montero després de la detenció de l’expresident de la SEPI: «Se li està posant cara de Cerdán»
- Comissió bilateral El Govern traspassa a l’Aran la gestió de les ajudes per discapacitat i dependència
- Crisi a Aliança Catalana: militants de Berga planten cara a la direcció de Sílvia Orriols
- Tendències per a aquest any El raïm dona un respir aquesta nit de Cap d’Any i es converteix en gairebé l’únic aliment fresc que no s’encareix aquest Nadal
- Opositora a Maduro Disfressada, amb barca pesquera i amb ajuda de Trump: així va escapar María Corina Machado de Veneçuela per recollir el premi Nobel de la Pau
