Els aliats del Govern atribueixen falta de "valentia" al president
ERC, Junts, EH Bildu, Podem i el BNG retreuen al dirigent socialista que s’arrogui l’impuls del reglament europeu

La resposta dels socis del Govern a l’anunci de Sánchez va ser pràcticament unànime: una crítica a la falta de valentia de les mesures i un retret al president del Govern per intentar arrogar-se l’impuls d’un reglament europeu que ja és d’obligat compliment a Espanya. ERC, Junts, EH Bildu i Podem van lamentar l’escassa ambició de les propostes del cap de l’Executiu, tot i que ell va assenyalar que s’hauran de perfilar en una futura ronda de contactes amb tots els seus socis.
Tots els portaveus van mostrar la seva estranyesa amb el fet que el Govern impulsi un pla de regeneració democràtica alhora que considera Espanya una "democràcia plena". "Vostès han arribat a la conclusió que la democràcia espanyola s’ha deteriorat. Ningú regenera res que no es deteriora", li va dir la dirigent de Junts, Miriam Nogueras. I el mateix, la resta dels seus homòlegs.
Notícies relacionadesA més, van lamentar la falta de "valentia" de Sánchez després de més de dos mesos anunciant que estava preparant un pla per mirar de fer front a la desinformació. "No ha anunciat res que sigui iniciativa del seu Govern. ¿Què ha vingut a fer avui aquí?", el va qüestionar el portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, abans d’apuntar que un dels principals problemes no està en els mitjans de comunicació, sinó en els discursos d’extrema dreta i neocapitalistes que s’estenen per les xarxes socials. Com a solució, va dir, cal millorar la vida de la gent.
L’únic que va discrepar va ser el portaveu del PNB, Aitor Esteban, tot i que no perquè consideri que amb les propostes de Sánchez n’hi hagi prou, sinó perquè creu més necessari que es produeixi un canvi a la universitat entorn dels valors morals. "Les lleis no serveixen per a res sense ètica", va argumentar, citant el lema de la Universitat de Pensilvània.
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Enfrontament institucional El Govern es desmarca del xoc entre la RAE i el Cervantes
- Sanitat animal Una vintena de països ja han tancat la frontera al bestiar boví espanyol per la dermatosi, la llengua blava i la grip aviària
- Música Eric Clapton tornarà a Barcelona el maig del 2026 després de més de 20 anys del seu últim concert a la ciutat
- Denúncia social Una vida digna també és salut mental
- Morts en solitud Espanya no exigeix als jubilats acreditar que continuen vius per cobrar la jubilació
- Palmarès ‘La hermanastra fea’, millor pel·lícula al festival de Sitges