El TC anul·larà la malversació de Griñán en els eros i l’allunyarà de la presó
Carmen Martínez Aguayo va sortir de la presó en tercer grau el passat 10 de juny després de passar un any i mig a la presó pel cas dels ero a Andalusia. L’exconsellera d’Hisenda, que va ser número dos de José Antonio Griñán com a viceconsellera i va assumir el càrrec quan ell va ser president, havia sigut condemnada a sis anys de presó per malversació. Aquesta condemna, al costat de la d’altres d’implicats en la causa, serà revisada pel Constitucional en el ple que començarà el 2 de juliol, després d’una deliberació que parteix d’una ponència favorable a exonerar la malversació per la qual va ser condemnada pel Suprem.
Si es confirma aquesta decisió l’horitzó penal s’aclariria per a l’expresident Griñán, el recurs del qual s’estudiarà al costat del del seu predecessor Chaves en el Ple del Tribunal Constitucional del 16 de juliol. En la sentència de l’Audiència de Sevilla, ratificada pel Suprem, van ser condemnats per malversació José Antonio Griñán i Carmen Martínez Aguayo. Griñán va ser condemnat a sis anys de presó per malversació i a 10 d’inhabilitació per prevaricació. L’expresident andalús no va entrar a la presó per patir un càncer.
- Una dècada després De Podem i Cs a Vox i Alvise: el ‘vot protesta’ baixa, però encara atrau el 25% de l’electorat i vira a la dreta
- FC BARCELONA-RAYO (1-0) Un cop de cap d’Araujo evita l’ensurt del Barça davant el Rayo
- Local mític per a diverses generacions Història i històries del Karma de la plaça Reial, 1978-2026: «La gent ho aguantava tot per ser allí»
- Conflicte al Pròxim Orient Trump amenaça de bombardejar les centrals elèctriques de l’Iran si no obre l’estret d’Ormuz totalment en 48 hores
- Possible homicidi Els Mossos investiguen la mort violenta d’un home amb ferides d’arma blanca a Olot
