ERC busca recuperar el pols en l’últim ball del tàndem Junqueras-Rovira
Les dues faccions del partit obriran la disputa pel lideratge després de la treva electoral / Riba i Romeva criden a la mobilització massiva diumenge
Independentment dels resultats que obtingui, les eleccions europees de demà tindran per a ERC un caràcter històric. Seran els últims comicis a què el partit es presenta sota la batuta del tàndem que formen Oriol Junqueras i Marta Rovira. Seran l’últim ball d’un matrimoni polític amb 13 anys de trajectòria que ha portat el partit a dalt de tot, però que ara passa per hores baixes. A partir de dilluns, Junqueras, d’una banda, i, Rovira, de l’altra, començaran a lliurar una batalla pel control de la formació.
Malgrat aquest context agitat, els republicans encara confien que les eleccions europees els permetin recuperar el pols que han perdut en l’últim cicle electoral, que inclou les municipals i generals de l’any passat i les catalanes de fa un mes, en què va perdre 13 diputats. Tres convocatòries, tres decepcions.
Per recuperar aquest pols, les dues faccions del partit –el junquerisme i el rovirisme– s’han donat una treva durant aquests 15 dies de mítings i actes electorals, almenys públicament. Tothom ha centrat els seus esforços a fer campanya i a enterrar, tot i que fos durant aquestes dues setmanes, les discrepàncies internes. La consigna és intentar aguantar el tipus a les urnes, per a partir de la setmana que ve obrir la disputa sobre qui lidera el procés de reconstrucció del partit.
Els republicans consideren que tenen dues cartes que els donen opcions de somriure demà. Primer, que ERC es presenta en coalició amb EH Bildu i el BNG, dues marques electorals que, a diferència d’Esquerra, estan en el seu millor moment. L’altra carta és que el seu màxim competidor pel vot sobiranista, Junts, acudeix als comicis sense tenir com a candidat l’expresident Puigdemont. Quan Puigdemont ha sigut el candidat de Junts, ERC ha patit.
Final de campanya
Els republicans van acomiadar ahir la campanya des de Sant Cugat del Vallès amb un convidat especial, Raül Romeva, exconseller i exeurodiputat. Romeva, parella de la candidata d’ERC a les europees, Diana Riba, va fer una crida a votar "massivament" demà. "Cada vot que no vagi a la candidatura d’Ara Repúbliques –la coalició entre ERC, EH Bildu i el BNG– alimentarà les veus i les polítiques dels que estan posant en perill la democràcia i les llibertats", va dir.
- A Barcelona Així queden les noves tarifes del transport públic, que entren en vigor el 10 de febrer
- Successos Cau la banda més gran de narcos assentada a Catalunya: set tones de cocaïna i 48 armes de foc
- Comunicat L’auditor que va detectar irregularitats de Comín en el Consell de la República denuncia pressions
- ESCUT SOCIAL Sánchez demana a Junts tornar al pacte del desembre i aprovar totes les mesures del decret òmnibus, sense trossejar pensions
- Viatge del president Illa demana des de les Canàries no tenir «por» al finançament singular de Catalunya