L’Audiència ha absolt Camps pels contractes amb la Gürtel

L’Audiència Nacional ha absolt l’expresident de la Generalitat Valenciana Francisco Camps i tres exconsellers dels contractes amb la trama Gürtel, segons va informar ahir l’òrgan judicial. La Fiscalia Anticorrupció acusava Camps per l’únic contracte amb la trama Gürtel que no havia prescrit per a ell i pel qual s’enfrontava a un any de presó pels presumptes delictes de tràfic d’influències i prevaricació.
En una sentència de 232 folis, notificada ahir a les parts, la Sala condemna els integrants del denominat grup Correa, entre ells Francisco Correa, Pablo Crespo i Álvaro Pérez, a l’haver-se conformat amb les penes que van acordar amb les acusacions de fins a dos anys i tres mesos de presó per delictes de prevaricació administrativa, falsedat en document mercantil i malversació de cabals públics.
Camps va oferir una roda de premsa a la seu del despatx que l’ha defensat i on treballa dues hores després d’haver-se conegut la seva absolució. "Tinc ganes de tornar a l’arena política, és la meva vida i la meva vocació. M’encantaria tornar a sotmetre’m a l’escrutini de les urnes", va assegurar davant un destacat núvol de periodistes.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit