Feijóo remarca el seu "pas de gegant" per doblegar el braç a Sánchez el 9J
Els populars apel·laran "a tot l’univers electoral" en la campanya de les europees

Poques vegades 15 diputats i una quarta posició en unes eleccions s’assaboreixen més. El goig i la gatzara dels dirigents del PP posaven de manifest els seus temors de la setmana passada i la por atàvica que tenien que Vox quedés per davant d’ells. Al final, el partit de Santiago Abascal està per darrere (11 escons) i, entre el salt des dels tres parlamentaris als 15 i aquesta fita, ahir el PP semblava més feliç que el mateix PSC.
Per als populars, la resurrecció del partit a Catalunya suposa "un pas de gegant" per arribar en la millor forma possible a les europees, les següents del calendari. El 9 de juny, els ciutadans estan convocats a les urnes de nou per elegir els 61 diputats que li corresponen a Espanya al Parlament Europeu. Segons va assenyalar ahir el portaveu nacional del PP, Borja Sémper, després del comitè de direcció en el qual Alberto Núñez Feijóo i la resta de membres de la cúpula van analitzar els comicis, a les urnes del juny els espanyols han de demostrar que volen que el PP obri una nova etapa política a Espanya. Per a Sémper, aquest "canvi polític" ja és "a les portes". Ho va dir després de recordar que Feijóo ja va guanyar les generals del juliol passat (no va poder governar per falta de suports parlamentaris al Congrés) i que el PP també es va imposar al PSOE en les municipals i autonòmiques de manera clara.
Per triomfar en les europees, va puntualitzar, els conservadors apel·laran "a tot l’univers electoral espanyol". El triomf rau, va apuntar, a convèncer "tots els espanyols farts, cansats d’aquesta mala política i que estan tips de la polarització i de la divisió entre espanyols". Un embafament que, segons la seva opinió, es deu a Sánchez i al PSOE. El portaveu va concretar que demanaran el vot també a l’electorat socialista, a més del de Ciutadans i Vox.
La línia vermella del PP
El president del PP català, Alejandro Fernández, es nega a oferir els seus vots per a una investidura d’Illa, mentre el president del Govern, Pedro Sánchez, mantingui les seves aliances amb el partit de Carles Puigdemont al Congrés. Fernández va declarar ahir que no "participarà" en "cap operació" que pugui "contribuir a continuar el procés", i això passa per negar els seus vots al PSC, mantenint la seva línia vermella amb els pactes de Junts i el PSOE a Madrid, informa Gisela Boada.
Notícies relacionadesFernández considera que cedir els seus vots a una investidura socialista seria "estafar" els seus electors, cosa que va dir que no està disposat a fer. "Hi ha polítics que es poden permetre enganyar la ciutadania i tenir vots igualment", va etzibar en una entrevista a Onda Cero, hores abans que el PSC afirmés que buscarà el PP per pactar els seients a la Mesa del Parlament.
Des del PP donen per fet que el futur president del Govern català passarà per Sánchez, i que el president espanyol podria "sacrificar" Illa i recolzar una possible investidura de Puigdemont per mantenir-se a la Mocloa amb els vots de Junts, tot i que les dues parts ho neguin.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE