Camí de les urnes
Feijóo demana el vot a qui aposta per Cs i Vox contra el sobiranisme
Els populars s’erigeixen com l’"única alternativa real" al socialisme i a l’independentisme que té capacitat de donar carpetada al procés
El PP arriba al final d’aquesta cursa electoral transmetent un missatge clar als votants de Vox i de Ciutadans: vol multiplicar els seus suports per sumar escons i no malgastar paperetes. Amb l’objectiu d’atraure els electors dels dos partits, els populars s’erigeixen com l’"única alternativa real" a l’independentisme i al socialisme que és capaç de donar carpetada al procés.
Tot i que durant la campanya els populars amb prou feines s’han referit explícitament als seus contrincants, Alberto Núñez Feijóo, president del partit nacional, en l’acte final de campanya, a Bellvitge, va veure ahir l’última oportunitat per ser clar i demanar sense embuts que concentrin el vot en el PP per complir el repte d’avançar l’extrema dreta aconseguint el quart lloc en l’escrutini final.
"Demano el vot als votants que se’n van anar a Vox –a qui va seduir amb l’argument que el PP, en paraules de Feijóo, té més experiència de govern presidint comunitats– i també als que van donar la victòria a Cs el 2017", va etzibar el dirigent nacional, després d’exclamar que "avui Cs a Catalunya és el PP català".
El candidat a la presidència de la Generalitat, Alejandro Fernández, intenta ser "decisiu" o "rellevant" –en funció del nombre d’escons–, però per sobre de tot es proposa demostrar que, després de mitja dècada sense millorar els seus resultats, el PP català pot tornar a tenir un paper determinant a Catalunya. Per fer-ho no n’hi haurà prou amb multiplicar els seus tres escons al Parlament, sinó que el PPC haurà de passar per davant del partit d’Ignacio Garriga, situat ara per davant dels populars amb 11 diputats, un pronòstic que es manté en les últimes enquestes. És un objectiu que s’ha marcat des de Génova, tot i que Fernández no vol acceptar-ho en públic, al·legant que els seus únics rivals són el "separatisme" i el PSC.
Consolidar-se en l’espai del "centredreta català", esgarrapar vots a Vox i créixer a compte de la possible desaparició de Cs. Aquest és el full de ruta del partit per tenir un bon resultat demà. "Som l’únic resultat que no celebrarà l’independentisme, ni en públic ni en privat", va afirmar Feijóo, que va tornar a remarcar que no pactarà amb cap partit sobiranista.
Indiferència
Notícies relacionadesPer aconseguir més força, Feijóo va assgurar que el resultat del PP serà l’"únic" en què es "fixarà" Pedro Sánchez, tot i que alhora va remarcar que al socialista "li és igual" el que surti a les urnes perquè va insinuar que continuarà comptant amb el suport de l’independentisme al Congrés, sigui quin sigui el resultat.
Els populars han apostat per una campanya en què l’ala dura del partit ha copat un gran protagonisme: fins a vuit visites del president nacional, dues de la presidenta de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, i fins i tot un acte amb l’expresident del PP català Alejo Vidal-Quadras, una de les figures més simbòliques de les sigles per haver impulsat Vox. Ahir a la nit, en l’últim acte de campanya, Feijóo va acompanyar Fernández al Parc de Bellvitge.
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Judici fiscal general El cap de Gabinet d'Ayuso declara que "es desferma la bogeria" quan va donar el mail en què el fiscal es mostrava "disposat" a pactar amb González Amador
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- Prevenció Brian L. Mishara, psicòleg expert en suïcidi: "La primera pregunta no hauria de ser què et passa, sino qui ets"
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
- El rei emèrit admet per primera vegada "relacions extraconjugals"
