La por al fracàs tenalla el PP

Infantar un nou lideratge a Galícia està costant Déu i ajuda al PP. Horrors. Tots sabien ja que Alfonso Rueda no és John F. Kennedy, per això van dissenyar una campanya de perfil baix, sense córrer riscos, confiant en la inèrcia de tants anys de poder i en la xarxa territorial popular, que abraça estretament els pobles i les ciutats gallecs. Es tractava de parlar poc de problemes concrets i recórrer a l’atac a Sánchez i a la demonització de Puigdemont. A veure si la gent s’oblidava, per exemple, de la pèssima gestió de la Xunta de la crisi causada per la marea de pèl·lets que, evocant el desastre del Prestige, va inundar les platges i costes gallegues.
Per intentar aconseguir la majoria absoluta –que el PP necessita per seguir manant– i auxiliar el poc carismàtic Rueda, Feijóo es va posar el mono de treballar i va aterrar a la seva terra. Aleshores el PP va convocar els periodistes per explicar-los coses off the record, és a dir, mantenint la font de la informació en secret. En aquesta trobada es produeix la relliscada sobre l’indult, subjecte a condicions, per a Puigdemont i la confessió que el PP va estudiar una amnistia. Sorpresa general. Perplexitat i atordiment entre els populars. Resulta que qui ho va explicar va ser –com s’ha destapat– Feijóo en persona. ¿Com pot esperar algú que es mantingui un off the record amb setze periodistes? És de pàrvuls de política.
Però, ¿per què Feijóo fa aquestes declaracions? Una hipòtesi diu que per por que Puigdemont reveli la veritat sobre les negociacions entre el PP i Junts. Una altra, que pretenia dibuixar un horitzó d’entesa amb els postconvergents. Afegeixo una tercera, perquè en política no tot respon a un pla: simplement, Feijóo la va espifiar, va cometre un error no forçat, completament absurd. Tot això no ha fet més que disparar el pànic al PP, cosa que explica que el president i candidat Rueda s’absentés del debat a RTVE de dimecres. En aquests moments els populars es dediquen a resar tot el que saben perquè soni la flauta.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Operació Catalunya Mas es querella contra Fernández Díaz i Cospedal i els acusa d’organització criminal i malversació