El president del CGPJ defensa els jutges: "Deixeu-nos en pau"
Guilarte respon a les crítiques contra els magistrats en el debat del Congrés

El president del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) per substitució, Vicente Guilarte, va aprofitar la inauguració del nou curs de l’Escola Judicial per fer, fins i tot sent conscient que és "en va", una nova crida als representants públics perquè "deixin en pau" els jutges: que s’abstinguin de qüestionar la seva imparcialitat i combatin les seves resolucions a través de recursos i no acusant-los de "prevaricació" des de la tribuna del Congrés, com va passar durant el debat de la llei d’amnistia.
Guilarte es va avançar així a la petició de la resta de vocals nomenats a proposta del PP, que li havien reclamat per escrit un ple extraordinari perquè l’òrgan de govern dels jutges es pronunciï sobre les referències a jutges que diversos portaveus parlamentaris van fer al Congrés. "Torno a fer una vana, però insistent, crida institucional perquè ens deixeu en pau, no qüestioneu la imparcialitat dels integrants del poder judicial, que procedeix guiat pel principi de legalitat", va dir. "Permeteu-me que una vegada més, i lamento ser pesat, però més ho són ells, faci referència al que ha passat al Congrés. A més del sainet i en el que ens afecta, vam tornar a sentir desqualificacions inacceptables de membres de la carrera judicial", va dir Guilarte, que va celebrar que "s’hi interposés inequívocament el titular de Justícia", Félix Bolaños. "No heu d’oblidar que els que ens insulten també formen part del poder legislatiu d’un Estat que els acull i els brinda la seva tribuna. La lleialtat institucional els hauria de portar al respecte de la independència judicial i de separació de poders que jo intento preservar des del nostre respecte al seu, però sense que em sigui possible amb les seves ingerències constants", va assenyalar davant els futurs jutges.
- Els amos de Nördic Cerdanya de Puigcerdà compren Luz de Gas
- Enologia Així és el vi espanyol que ha arrasat als 'Masters of Wine' europeus
- ¿Un altre gol de Laporta?
- Previsió meteorològica El Meteocat avisa: canvi a la vista a Catalunya
- Oriol Junqueras: "El Govern ha de condonar el 20% del deute del FLA la setmana vinent"
- Torres, president del Getafe: "A Girona vaig anar a donar-li la mà a una persona i em va dir que no saludava espanyols"
- Sentència Clatellada judicial a l’Ajuntament de Barcelona per vetar el museu Hermitage
- Viatge oficial a la UE Illa reivindica des de Brussel·les que el català sigui oficial i un front democràtic contra Trump
- Operació rescat Sergi Pàmies: «La novel·la és monògama i el conte, polígam, gairebé promiscu. O també és monògam, només que encara no se n’ha assabentat»
- Alimentació Els aranzels de Trump tindrien un impacte de 45 milions d’euros en les exportacions d’aliments catalans