Diligències
La fiscalia indaga si l’operació Catalunya va incloure el seu cap
zentauroepp39371246 madrid 20 07 2017 conclusiones comisi n investigaci n uso pa170720193234 /
Tot té el seu moment i això sembla passar amb l’operació Catalunya. Malgrat les pàgines publicades sobre documents i àudios sobre aquestes pràctiques si més no qüestionables del Ministeri de l’Interior durant el Govern de Mariano Rajoy, la fiscalia mai havia trobat motius per obrir una investigació en relació amb el cas. Ara el fiscal en cap del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Francisco Bañeres, ho ha fet per arribar fins al final en relació amb la suposada investigació prospectiva de la qual hauria sigut víctima un dels seus antecessors, Martín Rodríguez Sol, per buscar si tenia afinitats amb Unió Democràtica de Catalunya.
L’obertura de diligències preprocessals per part del ministeri públic en aquest moment obeeix, segons el decret a incoació, a un document publicat per eldiario.es i La Vanguardia en el qual apareix: "Proposta d’investigació per informacions rebudes. Es resumeixen a continuació les possibles línies d’investigació derivades de la informació rebuda i analitzada per aquesta Unitat d’Assumptes Interns del Cos Nacional de Policia".
Notícies relacionadesEntre elles s’esmenten "vincles entre el fiscal superior de Catalunya Martín Rodríguez Sol i el partit polític Unió Democràtica de Catalunya i les comissions gestionades pels advocats del partit esmentat". El decret d’obertura de diligències afirma que "les informacions periodístiques publicades no constitueixen meres valoracions mancades de suport fàctic, sinó que, lluny d’això, se sustenten en documents i fonts externes, prou elements, atès l’inicial estat d’investigació en el qual ens trobem, per acordar la incoació de diligències".
Rodríguez Sol s’hauria convertit en objectiu de les clavegueres policials a l’intentar obrir el 2012 una investigació sobre els informes falsos que durant el Govern de Rajoy es van fer arribar als diaris sobre suposats comptes en paradisos fiscals d’Artur Mas i Jordi Pujol.
- Carlota Gurt, escriptora: "A BCN no vaig parlar en castellà fins als 12 anys. Avui això és ciència-ficció"
- Literatura El suplement literari ‘Abril’ ressenya 500 novetats editorials
- Església El Govern crea l’oficina per indemnitzar les víctimes d’abusos
- Nou model de gestió Catalunya regularà l’ús de l’aigua dessalinitzada i regenerada
- Els ajuntaments només han completat el 10% de les millores previstes en canonades
